• Angdev

Kläder på jobbintervju?

Ska på jobbintervju imorgon på ett jobb jag verkligen vill ha. Dock har jag aldrig jobbat med just det yrket utan mer försäljaryrken. 
    Hur hade ni gått klädda på en intervju om man ev. ska bli larmoperatör? Vill inte verka för uppklädd så det blir helt fel.... 

• Svar på tråden Kläder på jobbintervju?
  • Ingrid1989

Jeans, snygg tröjja eller tshirt...skit i linne och urringat, försök och se så naturlig ut som möjligt...har du stövlar utan klack funkar det eller ett bar typ converse dojjor till. De flesta har lättare att få en rättvos uppfattning om personen om man inte ger ett "knepigt" yttre det första de möter... har fått båda mina jobb efter första intervjuven och jag klädde mig iaf så... lycka till

• liljor

Ett par fina jeans och en snygg tunika tycker jag alltid går hem!

( Undvik mjukisbyxor, collagetröja och converse-skor som jag läste här på FL att någon annan haft på sin jobbintervjuv. Hon blev förvånad över att hon inte fick jobbet... Haha :) )

Enkel håruppsättning tycker jag funkar, som en snygg hästsvans!

Lycka till! :)

• katalysator

Om du vill ge ett mer formellt men ändå avslappnat intryck tycker jag att jeans, topp och en kavaj eller kavajliknande jacka på det är bäst.

• Angdev

Sitter här påklädd nu o ska snart åka. Det blev ett par mörkblå jeans med en svart tunika/kläning ovan o ett under den ett vitt linne som sticker fram. Men jag äger bara högklackade skor, förutom träningsskor. Så det minst utstickande fick bli ett par svarta kilklacks-stövletter. 

Nu e det pirrigt Skrattande 

Tack alla för era råd!!! 

• annca

Grattis!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Kläder på jobbintervju?