• Anonym (TS)

Vilket schampo och balsam är bäst?

Jag är ute efter ett bra men BILLIGT schampo och balsam till mitt torra slitna hår. Vilka vill ni tipsa om? Mitt hår blir lätt fett i hårbotten men jättetorrt i topparna. Jag har långt hår nästan till svanken.

• Svar på tråden Vilket schampo och balsam är bäst?
  • Anonym

Varför är du anonym? Så jävla känsligt är det inte.

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2012-04-10 02:04:03 följande:
    Varför är du anonym? Så jävla känsligt är det inte.
    Men snälla du vad angår det dig? Jag har helt enkelt ingen lust att inte vara anonym. Håll dig till det jag fråga eller skriv inte, tack så mycket.
  • PikkuMyy

Wellas pro serie. Kostar kanske 50kr/flaska,men de är så stora att det blir billigare med små. Jag brukade köpa från frissan förr,men testade detta och har inte bytt tillbaka!

• Anonym (TS)
    PikkuMyy skrev 2012-04-10 02:06:21 följande:
    Wellas pro serie. Kostar kanske 50kr/flaska,men de är så stora att det blir billigare med små. Jag brukade köpa från frissan förr,men testade detta och har inte bytt tillbaka!
    Tack så mycket! Det låter som ett bra budget alternativ

Får jag vara jobbig och fråga vad det är som du tycker är så bra med serien?  
  • Litet My

Jag kör head and sholders för torrt och skadat hår, har jättetjockt ganska grovt och långt hår som lätt blir torrt och risigt, har provat allt, vissa som funkat ett tag, vissa som är halvbra och sedan en del som verkligen förstört.

Har även provat dyra märken men detta är det som fungerat för mig och som jag kört på ett halvår nu. Luktar dessutom otroligt gott med.

• Anonym (TS)
    Litet My skrev 2012-04-10 02:11:30 följande:
    Jag kör head and sholders för torrt och skadat hår, har jättetjockt ganska grovt och långt hår som lätt blir torrt och risigt, har provat allt, vissa som funkat ett tag, vissa som är halvbra och sedan en del som verkligen förstört.

Har även provat dyra märken men detta är det som fungerat för mig och som jag kört på ett halvår nu. Luktar dessutom otroligt gott med.

Den har jag också provat men tyvärr tycker jag inte att det funka med mitt hår :-S och jag hade jätteproblem med mjöl när jag använde det, allså det var därför jag använde det. Men så fort jag sluta använda det så försvann mina problem, jätteskumt!
  • PikkuMyy
    Anonym (TS) skrev 2012-04-10 02:08:12 följande:
    Tack så mycket! Det låter som ett bra budget alternativ

Får jag vara jobbig och fråga vad det är som du tycker är så bra med serien?  
    Jag har typiskt skandinaviskt hår,dvs tunt och lite flygigt hår. Vissa balsam tynger ner mitt hår massor,men inte detta! Jag fönar mitt hår ofta och använder en massa mousse o spray. Dessutom brukar jag göra slingor. Så det är ganska behandlat,men jag tycker ändå inte att det ser så slitet ut. Jag tror att det beror åtminstone till viss del på vilket schampo o balsam man använder...
  • Litet My
    Anonym (TS) skrev 2012-04-10 02:14:21 följande:
    Den har jag också provat men tyvärr tycker jag inte att det funka med mitt hår :-S och jag hade jätteproblem med mjöl när jag använde det, allså det var därför jag använde det. Men så fort jag sluta använda det så försvann mina problem, jätteskumt!

Min sambo får också mjäll av mjällschampo, jag har fått det av vissa men denna går bra. Vo5 eller vad det heter som många tycker är bra gjorde 20 cm av mitt hår till tuggummusvinto, så jag tror det är väldigt olika vad som passar ens hår och inte.
  • PikkuMyy
    Anonym (TS) skrev 2012-04-10 02:14:21 följande:
    Om jag inte minns fel så beror mjäll på torr hårbotten...Och då kan vissa bli hjälpta av skalpmassage (---> ökad blodcirkulation,mer näringsämnen till hårsäckarna) Jag känner en tjej från latinamerica o hon använder olivolja ibland som inpackning. Enligt henne är det den bästa inpackningen!
  • Anonym (TS)

Men om man använder olivolija som inpackning, ska man avsluta med att schamponera håret och ha i balsam också? Och även då måste man väl har ganska bra schampon och balsam?

Mitt hår är som värsta torrriset nu i topparna, jag ska klippa av en bit men inte så mycket vill gärna ha så långt hår som möjligt men jag vill ha fint och friskt hår.  

Svar på tråden Vilket schampo och balsam är bäst?