• dj zap

Köns bestämning på 6 mån katt?

Vi känner oss smått förvirade här hemma?
    För ca. 1,5 vecka sedan var vi iväg och hämtade en 6 mån kattunge.
    Dom sa att det var en hane och det stod även i annonsen. Så fick jag för mig nu för några dagar sedan att titta. Men jag ser ingen tendens till någon penis? 
    H*n är inte kastrerad.

Kan köns organet utvecklas senare? Eller har vi fått en hona?

Hoppas någon kan hjälpa oss.

• Svar på tråden Köns bestämning på 6 mån katt?
  • viseversa

Finns massa bilder på google. Sök bara på könsbestämning katt eller liknande. 

• Catbride

Eller fota å lägg ut en bild här så får vi gissa! Det är inte alls lätt å se ända från födseln om man är ovan. Vid 6 mån ålder bör dock pungen med "kulorna" synas, penisen syns aldrig normalt sett.

• viseversa
    Catbride skrev 2012-04-10 10:34:48 följande:
    Eller fota å lägg ut en bild här så får vi gissa! Det är inte alls lätt å se ända från födseln om man är ovan. Vid 6 mån ålder bör dock pungen med "kulorna" synas, penisen syns aldrig normalt sett.
    Ja det är ju sant. Våran hankatt hade tydliga kulor som var omöjliga att missa när han var 6 mån.
  • lennartsdotter

Penis brukar man inte se, det är helt i sin ordning. Pawpeds-bilderna är bra. Antingen ser katten ut som ett i där bak och är en hona eller som : och då är det en hane.

• sweetbird

Lägg katten på rygg. Mitt i mellan benen där könet sitter tryck lite försiktigt nedåt där runt med tex 2 finger toppar p vardera sida om könet. och se om det kommer upp en liten pip . Kan vara lika smal som en tändsticka. Och några millimeter lång, kan vara svårt att se. Men när du lyckas få ut penisen så kommer du garanterat veta att det är en pojke. Penisen sitter inne i kroppen på dom när dom är smås så kam de va lite knepigt att få ut penisen för att se, men du fixar det nog :DHar haft många kullar med kattungar. Lycka till!

• dj zap

Detta är våran fina misse vi var och hämtade ca. 3 tim tur och retur hemifrån.
    Nu är det ju så att hon började skrika här hemma igår så det är utan tvekan en tjej!
    Absolut inte ledsen för det  

Nu har vi andra problem istället! Vad ska hon då heta?
    Får kanske skapa en ny tråd ;)

Svar på tråden Köns bestämning på 6 mån katt?