• Daimstruten

Bästa resp. sämsta skolan i Tyresö

Familjen funderar så smått på att flytta till Tyresö. Då vi aldrig bott där tidigare och området är stort tänkte jag testa en ny utgångspunkt för husjakten dvs vilken skola är bäst för barnen. Mina barn skulle börja 1:an resp. 3:an om vi flyttar i sommar. Därför hoppas jag att folk här i forumet som bor/bott i Tyresö kan komma med bra synpunkter gällande vilken skola man ska välja.

Så hjälp mig nu och säg vilken skola ni helst skulle vilja ha era barn på samt vilken skola ni absolut inte kan tänka er att låta barnen gå på. Motivera också gärna varför ni tycker som ni gör.        

• Svar på tråden Bästa resp. sämsta skolan i Tyresö
  • Annettansprättan

Hej! 

Fick du någonsin något svar på din fråga angående skolor i Tyresö? Vi är i samma sits som du var då, och har kille som ska börja 1an i höst. 

Tack! Annette

• Daimstruten

Bor numera i Tyresö och har kommit fram till att det hela hänger på klassen man hamnar i. Mina barn har gått på den pyttelilla skolan Sofieberg och den gigantiska skolan Kumla. Tycker dom har bättre koll på barnen på den mindre skolan men där går man bara till 5:an. Tror även Fornudden är helt ok (f-6). Som du kanske förstår bor jag i Trollbäcken. En skola som jag på omvägar har hört gott om är skolan vid Strand. Men från det hållet är man mer off och att åka kommunalt till stan tar längre tid.

Skolor runt Granängsringen skulle jag undvika då området har det sämre socialt ställt.

Lycka till och välkommen till Tyresö. ?

Svar på tråden Bästa resp. sämsta skolan i Tyresö