Kan någon förklara-crinone
Jag är inte så väl påläst och min läkare gav mig inte så mycket info. Men jag har normal menstruation och jag har ägglossning enligt VUL på den kliniken jag & min man är inskrivna på för barnlöshet. Fick ett missfall i januari och ett i mars. Nu i slutet av mars ville min läkare att jag skulle prova vaginalgelen crinone för att det skulle hjälpa ägget att fästa i livmodern. Men vad jag har läst så förskjuter den mensen!? Jag fick en ägglossningsspruta med som hette ovitrelle. Den tog jag även månaden innan och blev gravid av den. Denna gången tog jag sprutan den 28/3 kl 20.00. Jag & min man hade sex onsdag, torsdag, fredag,lördag, söndag. Jag började ta crinone måndagen den 2/4. Jag tog ett test idag på morgonen den 10/4. Det visade negativt. Om nu crinone förskjuter mensen, betyder det att jag får postivt gravtest senare. Jag fattar ingenting ärligt talat. Det är krångligt med alla mediciner. Någon som kan hjälpa mig. Såhär ser mina datum för mens & missfall ut. 5 dec-mens 17 dec-ägglossning 13 jan-missfall 11 februari- mens 25 februari-ägglossning 13 mars- missfall TROR 30 mars- ägglossning