• Anonym (Blir tokig)

Sexlivet verkar vara över i denhär familjen...

Jag är en yngre man i 30 snåret och bor tillsammans med min sambo och vår 2 åriga pojke.
    Nu på sistonet så har vårt sexliv totalt kollapsat och jag håller på bli tokig.
    Har försökt fråga att är allt okej mellan oss och till svar får jag att jo det är det från hennes sida men ändå varje gång jag försöker få oss att ha sex så har hon nån orsak till varför det ej går. T.ex. jag är för trött, jag är sjuk etc etc.

Har försökt få henne att prata om det här men hon viftar bort det med att allt är okej.

Jag håller på riktigt på att bli galen av hela denhär situationen, tänker inte på någonting annat om dagarna, går runt och surar, känner mej så tillbakavisad...

Skall man nu då finna sej i dethär,30 år gammal och parrelationen verkar vara över. Jag vet att det inte är allt i hela livet men åtminstone påverkar det mej otroligt mycket.

Min 2 årige son betyder allt för mej och därför vill jag så gärna att dethär skall fungera.

• Svar på tråden Sexlivet verkar vara över i denhär familjen...
  • 20120419

Kvinnor är så otroligt själviska så man finner inga ord.
    Gör du slut med henne så slår jag vad om att inom 2 månader finner du henne på krogen raggandes och med väl fungerande sexliv.

Kvinnor tar männen för givna i förhållanden. Men när de sedan står ensamstående med barn så gråter de ut på FL.

Hiur som helst så lider jag med. 

• elsewhere

Härlig kategorisering där du, moleztah.

Hur gör du när du försöker inleda sex? Det kan nog vara väldigt olika vad personer förväntar sig ska vara förspelet. Kanske är den där klassiska stereotypiska skillnaden mellan män och kvinnor, som påtalas så ofta, att kvinnors förspel kan börja flera dagar innan medan mannen tycker att nu masserade jag ju henne i fem minuter, det borde väl räcka?  Ta upp att du vill att ni spenderar mer tid tillsammans, inte just att du frågar henne om något är fel utan led in det på en diskussion hur ni ser på ert gemensamma sexliv. 

• Anonym

Är en kvinna på 26 år som har en son på 1 år. Kan säga såhär från min synvinkel. Jag är mammaledig nu & traskar på här hemma, kl 15 kommer älsta flickan hem som är 7 år. I all den här hemmatristessen, där de känns som att jag sköter och gör allt (gör inte allt) men jag ser hemmet varje dag och i alla vardagsrutiner, känns de stundvis som att jag bara ger ger och ger, gör gör och gör men får inget tillbaks.

Men nog om det.

Vårat sexlilv blir stundvis sämre när jag är less på att ex gå hemma, städa fixa, sköta barn. I ditt fall kanske din sambo är trött och kanske ostimulerad.

Satsa på att ge hon massage, ge oralsex, duscha, smörj in henne....låt hon få känna sig speciell....överrös henne med att "ta hand om henne". Behövs inte mer än 2-3 ggr så kommer hon börja ta intiativ till sex igen. 

Vi har bra kommunikation jag och min man...brukar säga till att han att inte e sugen på sex för att de känns som att jag bara ger och får inte mkt tillbaka, om han vill ha sex med mej får han ta och ge mig förspel, oralsex osv ....att jag bara får ta emot, utan att behöva tänka på den andre...kanske låter ego...men i vårt fall funkar de.            

• Boyman

Lider med TS... känner igen mig i mycke det du skriver. Så här spontant så skulle jag lämna bort barnet över helgen så bokar du in en hotellweekend nånstans med lite spa kanske å något gott att äta för bara er två. Liten överraskningsresa kan aldrig gå fel! Best of luck!

• Smecker

När det finns fler anledningar att INTE ha sex än att ha sex, då borde nog samtliga inblandade i förhållandet ta sig en funderare över vart det är på väg.

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Same same)
    moleztah skrev 2012-04-10 11:59:30 följande:
    Kvinnor är så otroligt själviska så man finner inga ord.
    Gör du slut med henne så slår jag vad om att inom 2 månader finner du henne på krogen raggandes och med väl fungerande sexliv.

Kvinnor tar männen för givna i förhållanden. Men när de sedan står ensamstående med barn så gråter de ut på FL.

Hiur som helst så lider jag med. 
    Kan inte annat än att hålla med, Samma erfarenhet i princip.
  • Anonym (Blir tokig)

Jag(!) känner igen mej mycket i det som kvinna 26 år skriver eftersom det är jag som går hemma här mera än vad hon gör.
    Har ett sånt jobb som gör att jag har väldigt mycket tid här hemma och då blir det så att jag fixar det mesta här hemma, allt från städning och matlagning till att meka med bilarna.
    Man=) som jag är minskar inte sexlusten av det,även om jag ibland kan bli otroligt uttråkad av att vara här hemma mycket. 

Förspelet är väl kanske inte det bästa det skulle kunna vara men dock har varken hon eller jag varit så intresserade av det. Tilläggas bör att hon aldrig tar direkt initiativ till sex,det är nått som jag oftast får sköta om det skall bli något.

det har inte varit såhär så speciellt länge,sista halvåret kanske. har egentligen inte tänkt på det så mycket själv men nu när det är vår och känslorna flödar så har det blivit ett problem.

Brukar alltid fundera för mej själv, (även om jag relativt sett har det bra), att jag drog verkligen ingen bra lott i livets lotteri    

• Anonym

Det sista du skriver låter otacksamt. Offerkoftan liksom. Om det "bara" varit så det sista halvåret så kanske det är en fas hon är i. Kanske känner sig olycklig eller bekymrad över något hon inte pratat med dig om. 

• Anonym (Kan vara olika)

Det behöver ju inte vara som för TS bara för att man har barn. Och jag tror sex och hur förhållandet i övrigt ser ut hänger nära ihop.

Är 35 år, höggravid och med en treåring. Jag och min man har ett fungerande och regelbundet (typ två ggr/vecka eller nåt) sexliv, däremot är det inte likadant som innan vi fick barn. Jag (eller båda egentligen) är ju av naturliga skäl ofta trötta, så sexet går mer på rutin och är inte precis nätter med om och om igen längre om vi säger så (men det kan ju förhoppningsvis bli så framöver, speciellt som vi håller igång sexet hela tiden). Jag har nog blivit sämre på att ta initiativ med - men har förmedlat det till min man så han tycker det är ok. Vi känner oss båda nöjda med sexlivet som det är nu - även om det finns utvecklingspotential.

Kan känna att jag uppskattar snabbisar nästan mer än låånga förspel osv, orgasm kan man faktiskt ta ansvar för att få själv - behöver inte bara vara mannens ansvar! Maximerar det bästa av två världar just nu - sex OCH sömn!

Jag tror det som får mig att bli sugen mest handlar om att dela vardagen med min man. Dvs vi har gått ner i tid båda två och delar så lika det går på dagishämtningar, vab, matlagning, städning osv. Inte glömma bort att vara ett par och inte bara föräldrar (bio, gå ut och äta, ha barnvakt bara för att få tid tillsammans). Och att vardagsmysa, sitta framför tvn i samma soffa, småprata lite, ta på varandra (inte bara när det är sexdags)... Då känner jag mig viktig och sedd - och blir mer sugen på sex - har inte så mycket med förspel att göra för mig (fast det är ju kul det med)!  

Svar på tråden Sexlivet verkar vara över i denhär familjen...