• kaktusen66

Ni som fått reda på tjej vid ul, har det stämt?

Ni som gjort ul i vecka 18 och fått reda på att det är en tjej, har det stämt?

Här på FL verkar det vara många som fått reda på tjej men sedan har det visat sig vara pojke...

• Svar på tråden Ni som fått reda på tjej vid ul, har det stämt?
  • KathyR

Ja, det stämde. Min dotters faster fick höra på 5 ul (5 pga havandeskapförg.) att det var en flicka, ut kom en pojke.

• 05091112

Ja det stämde. Vi kollade igen på TUL i vecka 32 och då var det ingen tvekan.

Nu har vi fått veta att vi väntar en tjej till men vi ska boka in ett könsultraljud . 

• kaktusen66

Fler som har erfarenhet?

• SandraMariaH

Det stämde bra med min dotter som nu är ett år. på RUL var hon 98% säker att det var en tjej,
    skulle man sedan gått på hennes hjärtslag skulle de säga motsatsen. Nu väntar vi nummer två och på RUL förra veckan tyckte jag mig se väldigt tydligt att det var en till tjej, det höll hon med om. Men som sagt aldrig 100% säkert. Hoppas dock verkligen det och nu funderar jag på att köpa en lila vagn :p Jag såg dock rätt tydligt att det var "streck" där nere och INGET som tydde på en snopp eller utbuktning. Känner mig rätt så säker men nu när du skiver detta blir jag fundersam. 

• kaktusen66

Fler som har erfarenhet?

• immaga

Ja, dom sa att det var en tjej och det var det också.

• Kimmi

Det stämde på mina två tidigare graviditeter, nu väntar jag en tredje tjej i juni. Så vi får se om det stämmer denna gång också...

• Ellisizza

Det undrar jag också!

Har fått reda på att det är en tjej på rul men vågar inte riktigt lita på det. Ska på ett till ul i vecka 32 och väntar till dess med att ta ut nått  

• stinaa

Vi fick reda på när vi hade RUL att det med största sannolikhet är en tjej, för två veckor sedan var vi på TUL i v 32 och då fick vi det bekräftat så det verkar stämma för oss.

Men jag var också fundersam då ett kompispar till oss fick höra på RUL att dom väntar en flicka och ut kom istället en liten pojke. Ska man inte göra något till UL så kanske man inte ska vara helt säker, då är det bättre att göra ett könsul om man verkligen vill veta :)

• kaktusen66

Fler som vill berätta om sina erfarenheter?

• MiMii

har en kompis som fick höra att det var en tjej,, ut kom en kille.. men då hade han en lite snopp ist så det förväxlades kanske'

jag fick veta pojke på min och det syntes hemskt tydligt att det var en pojk, han dessutom kissade medans så det gick som inte att missa :D

Svar på tråden Ni som fått reda på tjej vid ul, har det stämt?