• Lady81

Varför ilar det FORTFARANDE i tanden???

Har vart hos tandläkaren idag där hon gav mig bedövning och borrade ett hål jag hade i kind tanden. Under tiden hon borrade trots bedövning kände jag enorma ilningar och tänkte väll inte mer på det än hoppas detta är över snart!!! Nu, lite mer än 5 timmar senare känner jag FORTFARANDE ilningar i den tanden trots lagning.

Nu är min skräck: Har hon kommit åt en nerv som nu är förstörd och jag måste leva såhär resten av mitt liv? Eller är jag fortf bara känslig med tanke på hur djupt det var enligt henne och att det kommer gå över?

Hur har det vart för er? Någon som känner igen sig och kan göra mig klokare? 

• Svar på tråden Varför ilar det FORTFARANDE i tanden???
  • Zebrima

Jag har upplevt samma sak efter en lagning och tandläkaren sade att det är helt normalt. Det kan tyvärr pågå ett tag d.v.s. veckor innan det går över helt.

Om det gör jätteont så ring tandläkaren om du är orolig, men jag tror det går över inom ett par veckor åtminstone. Jag funderar också på om du kan prova med t.ex. Sensodyne tandkräm, kanske hjälper lite mot ilningarna?

• MHM

På mig borrade dom djupt så det onda kom från tandköttet, gick över efter någon vecka.

• Lady81
    Zebrima skrev 2012-04-10 16:21:04 följande:
    Jag har upplevt samma sak efter en lagning och tandläkaren sade att det är helt normalt. Det kan tyvärr pågå ett tag d.v.s. veckor innan det går över helt.

Om det gör jätteont så ring tandläkaren om du är orolig, men jag tror det går över inom ett par veckor åtminstone. Jag funderar också på om du kan prova med t.ex. Sensodyne tandkräm, kanske hjälper lite mot ilningarna?
    Ja jag är inte så inom hållagning har inte haft så många i mitt liv. Vet iaf när jag var yngre hade jag ett som dom lagade men kan inte minnas om jag kände såna här ilningar efteråt. Tror det var som ingenting hade hänt då faktiskt.. Därför jag känner sån oro nu.

Kan ju prova sensodyne och se, sedan undrar jag om det kan vara bra att använda tandtråd nu när man är så känslig där? Usch va hemskt det är med ilningar, inge kul alls! Rynkar på näsan 
  • Lady81
    Lady81 skrev 2012-04-10 16:27:19 följande:
    Ja jag är inte så inom hållagning har inte haft så många i mitt liv. Vet iaf när jag var yngre hade jag ett som dom lagade men kan inte minnas om jag kände såna här ilningar efteråt. Tror det var som ingenting hade hänt då faktiskt.. Därför jag känner sån oro nu.

Kan ju prova sensodyne och se, sedan undrar jag om det kan vara bra att använda tandtråd nu när man är så känslig där? Usch va hemskt det är med ilningar, inge kul alls! Rynkar på näsan 
    Oj, det skulle ju stå att jag inte är så kunnig inom hållagning Glad
Svar på tråden Varför ilar det FORTFARANDE i tanden???