• Nlie

Hjälp! Hål i kläderna...

Visste inte var jag skulle lägga denna tråden...
    Jag har ett problem och det är att jag konstant får hål i mina toppar/linnen precis vid naveln och jag fattar inte varför?! Om jag hade skadedjur i byrån som åt på mina kläder borde det väl bli hål överallt och inte just runt naveln`? och då borde ju även andra klädesplagg bli drabbade... Detta uppstår ovasett vilka byxor/tröjor jag har till och har pågått under ett par år så det är inte så att dem fastnar i någon dragkedja eller så.
    Någon som varit med om detta och vet vad det kan bero på? Jag är dödstrött på att sy småhål eller slänga relativt nya kläder pga detta...

• Svar på tråden Hjälp! Hål i kläderna...
  • cärröförfän

jag har samma problem, fast med mina trosor. det är hål på exakt samma ställe i nästan alla par, verkar vara något frätande skit, höhö.
    kan det vara så att du konstant kliar dig vid naveln så att tyget till slut blir så tunt att det går hål?

• AnnaGreta 378

Samma problem här. Misstänker tvättmaskinen. Kan ligga ngt. i den? Ngt. litet och vasst....

• roffe
    cärröförfän skrev 2012-04-10 22:39:57 följande:
    jag har samma problem, fast med mina trosor. det är hål på exakt samma ställe i nästan alla par, verkar vara något frätande skit, höhö.
    kan det vara så att du konstant kliar dig vid naveln så att tyget till slut blir så tunt att det går hål?
    Det kan inte vara att man rakar sig och får stubb som trasar sönder? Eller om man använder trosskydd? Jag har oxå hål på flera trosor på samma ställe :P
  • cärröförfän
    roffe skrev 2012-04-10 22:43:14 följande:
    Det kan inte vara att man rakar sig och får stubb som trasar sönder? Eller om man använder trosskydd? Jag har oxå hål på flera trosor på samma ställe :P
    inte i mitt fall då jag varken rakar mig eller använder trosskydd. jag har funderat länge på vad det kan bero på att alla mina trosor blir trasiga, men har icke kommit fram till något vettigt än.
  • Nlie
    AnnaGreta 378 skrev 2012-04-10 22:41:57 följande:
    Samma problem här. Misstänker tvättmaskinen. Kan ligga ngt. i den? Ngt. litet och vasst....
    Har flyttat och därmed bytt tvättmaskin och har ändå samma problem så troligen inte det här...
    cärröförfän skrev 2012-04-10 22:39:57 följande:
    Kanske kan vara så att jag kliar mig, men låter ju sjukt att man kliar sig så mkt att man kliar sönder sina kläder
  • vinkelslip

Har också problemet med hål på magen och min teori är att de uppstår pga skav mellan skärp/byxa och diskbänkskanten. För det är ju alltid mitt fram.

• Tre Flickor

Det kan bero på stöldskyddet/larmet som sitter på kläderna när man köper dem. Det brukar sitta på samma ställe och tyget slits mera där med tiden!

• Mollan77

Jag får så av vår bänkskiva i köket. Vi har en skiva av granit...
    Det tog ett tag innan vi kom på vad det var som gjorde hål i våra kläder.

• Nlie

Får börja ta på nåt förkläde och dra upp toppen när jag står i köket för o testa diskbänksteorin ;)

Mollan77 skrev 2012-04-10 23:05:16 följande:
    Jag får så av vår bänkskiva i köket. Vi har en skiva av granit...
    Det tog ett tag innan vi kom på vad det var som gjorde hål i våra kläder.
    Hur löste ni det?
Svar på tråden Hjälp! Hål i kläderna...