• mamma2barn

Förälder till barn med autism, - läs denna artikel!

Jag läste följande artikel idag och blev så exalterad men behöver hjälp:

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/96nr3/96-3art5.htm

Den handlar om en läkare som har ett barn med autism och efter mycket forskning botar han sin son med läkemedel som heter Octacosanol och DMG. Någon som vet något om dessa läkemedel? Hittar bara all info på engelska men undrar vad läkemedlena heter på svenska. Någon som vet eller som vill hjälpa till att göra efterforskningar??? 

• Svar på tråden Förälder till barn med autism, - läs denna artikel!
  • mamma2barn

Vill tillägga lite som jag hittade nyss:

DMG är en aminosyra (dimethylglycine) och följande info finns bl.a. om den:

Aminosyra mot autism

I en stor studie har man bekräftat att kosttillskott med aminosyran DMG (dimethylglycine) hjälper 42% av de som har autism.  Det gäller särskilt personer med mentala problem.

I den här studien, som gjorts av the Autism Research Institute, omfattade 5 367 barn med autism. Hos 42% rapporterades stora förbättringar i deras tillstånd efter att de tagit tillskottet. 

Bland förbättringarna märktes bättre verbal kommunikation, ökad social integration, bättre ögonkontakt, ökad tillgivenhet, färre anfall och förbättrat sömnmönster.

Enligt en av förspråkarna av DMG, Dr Roger V Kendall, ska tillskottet bland annat hjälpa nervsystemet och modulera immunförsvaret. 
    Han rekommenderar 1-4 tabletter med 125 mg DMG per dag för ett autistiskt barn och det ska tas tillsammans med 800 mg folsyra. DMG finns i naturlig form i lever, bönor, frön och säd

Källa. Townsend Letter, 2008; 297: 34

www.tldp.com

• kaffemamma

Hej! Jag svarade lite i autismtråden, hoppas det kan vara till någon hjälp. Och la artikeln även på www.behandlaautism.nu/forum där en mamma som provat DMG svarat. Där finns säkerligen fler! Hennes son har gjort mycket stora framsteg och säger själv att han inte längre har autism.

• haberg

åh så intressant!!! tack för att du delar med dig av den här artikeln!

Mamma till barn födda -06 och -09
Svar på tråden Förälder till barn med autism, - läs denna artikel!