• Anonym (needsomehelp)

kräkning & kraftig diarre & magont?

vakna inatt vid 03.00 och behövde kräkas och fick samtidigt diarre som fortfarande håller på. Har varit på toaletten en sisådär var 3e minut, dock bara kräkts en gång. Nu när jag går på toaletten är jag jättenödig och känns som om jag bajsar på mig och gör asont i magen men när jag kommer till toaletten kommer det inget. Har så ont i magen emellanåt och verkligen kniper.. Vad ska jag göra? och vad är det för något? Behöver hjälp. 

• Svar på tråden kräkning & kraftig diarre & magont?
  • Anonym (needsomehelp)

Antagligen.. Men har så ont :( Det var det jag inte kände igen. Försöker dricka mycket för är rädd för att bli uttorkad.. men det kanske inte är så stor risk?

• ElectroDiva
    Anonym (needsomehelp) skrev 2012-04-11 05:56:52 följande:
    Antagligen.. Men har så ont :( Det var det jag inte kände igen. Försöker dricka mycket för är rädd för att bli uttorkad.. men det kanske inte är så stor risk?
    någon form av magsjuka eller lindrig matförgiftning ?
    Fick också magknip en natt, som när man har gaser som man hållt inne en längre stund och kände mig jättenödig , typ som att jag skulle göra ner mig ( ) men kunde bara bajsa en gång.
    Kräktes däremot flera gånger.

Har aldrig haft ont i magen vid magsjuka , men det är väldigt vanligt iallafall, vet många som har det .

Du behöver inte hinka i dig vatten om du inte kräks/bajsar mycket, men om du gör det så är det nog ändå bättre att dricka lite vatten då och då så stannar det nog lättare..

avvakta lite och se hur det tar sig 
  • mamita64
    Anonym (needsomehelp) skrev 2012-04-11 05:56:52 följande:
    Usch vad jobbigt
    Drick lagom, tror jag
    Sen kan du koka socker / salt lösning om inte magen känns ok.
    En liter vatten 7tsk socker en halv tsk salt kokar du
    Sen dricker du det lite lite i taget, smakar fan, men det återställer balansen i magen

Jag fick magsjuka för en del år sen och började förmodligen äta för snabbt efter. Magen var i uppror i flera dagar, jag var svag och ynklig och ringde 1177 fick detta tipset, skull drick teskedsvis i början och minsann jag blev stabil inom några timmar
Svar på tråden kräkning & kraftig diarre & magont?