• Empo

Kommod till badrum, minst 180 cm?

Håller på och renoverar badrummet och är ute efter en kommod som är minst 180 cm. Helst 200.
    IKEA har rätt pris, men inte storlek. Var kan man annars hitta en kommod i den storleken men till ett vettigt pris?
    Och med vettigt pris så ska det vara under 10.000 med handfat.   

• Svar på tråden Kommod till badrum, minst 180 cm?
  • glödlampan

Kan du inte köpa två kommoder och sätta dem ihop? Eller det kanske inte blir snyggt? En tanke bara.... :)

• Empo

Vi tänkte så först, men i efterhand har vi ändrat oss då jag inte alls tror det blir särskilt fint.. :)

Ingen som har eller vet av något? 

• KaSaM

Gör själv? Köp skåp och lägg på bänkskiva och handfat, om man är händig fixar man det utan problem.

• SupersurasunkSara

Jag tror också ni får göra själva..

Har iaf inte sett någon kommod som är så lång (till det priset).

Man kan tom köpa gamla byråer el liknande och göra om, kan bli supersnyggt, men det beror ju på vilken stil man tänkt sig. Men att köpa skåp själva och en lång bänkskiva fungerar kanonbra. Är man rädd att materialet inte tål fukt kan man lacka med båtlack. Ger dock en ganska blank yta. Golvlack finns med matt yta också har jag för mig och fungerar också bra.

• Empo

Jo, sambon är ju snickare så för den skullen går det ju väldigt bra att göra själv :)
    Men jag vill ha så att "kommoden" hänger på väggen och har som inte hittat något som skulle funka..

Det med båtlack var ett bra tips, tack! :)

• SupersurasunkSara

Köp en snygg skiva, såga hål för handfaten, lacka med båtlack och häng upp på väggen. Din man vet säkerligen hur man får upp en så pass stor skiva på väggen utan att den rasar ner

Vill man inte se undersidan av handfaten (och det vill man antagligen inte) så kan man göra en ram runt av samma träslag som skivan. På den kan man fästa stänger för handdukar om man vill. Eller knoppar om man hellre vill ha dem hängande och inte vikta över en stång. Det enda som syns då (om man inte byggt in det i väggen) är rören som går ner till golvet.

Svar på tråden Kommod till badrum, minst 180 cm?