Hur tidigt hör man hjärtljud hos BM?
Hur tidigt kan man lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan? Någon som vet? Jag ska dit idag och är i 14+3, undrar om det är för tidigt?
Hur tidigt kan man lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan? Någon som vet? Jag ska dit idag och är i 14+3, undrar om det är för tidigt?
Till mig sa hon v 15 men det var nig för att hon inte kunde lova att det går tidigare. Men frågan är då om hon menade när man går in i v 15 isf menade hon från v 14+0 eller tänker jag fel??
Hoppas du kan höra idag. Lycka till
Man kan höra hjärtljuden rätt tidigt men vanligtvis får man inte den undersökningen förrän man säkert kan höra, så att föräldrarna inte oroas i onödan. I vecka 20 har jag fått lyssna på hjärtljuden första gången i båda graviditeterna.
Vi fick höra i v12 :) hon sa att man är i minst v12 om man kan höra, men att det var 50% chans att hon skulle lyckas hitta på det
Jag fick lyssna för första ggn när jag var där i v24.. de brukar vara kring v25 man får lyssna men de verkar skilja sig lite :)
här lyssnar man också senare egentligen. Men vi skulle till Egypten när jag skulle vara i v 14. Så då chansade BM och lyssnade efter hjärtljud för att höra om det lät starkt och friskt. Och det gjorde det minsann! Och då var jag som sagt i v12! :)
Jag fick höra i vecka 10.. men gynlänaren varnade för att OM det inte hördes något så behöver det INTE betyda att hjärtat inte slår. Det var mest jag som propsade på att jag ville höra då jag var orolig att jag inte ens var gravid..
Japp, kan rapportera att jag fick höra idag - det hördes väldigt tydligt! Lycka!
Åh myys! Förstår lyckan
Jag hörde vecka 14 med min son och ska till bm på måndag är då 15+0 och få lyssna då :)
jag fick höra hos barnmorskan idag, är i vecka 18+40 vecka 19... hördes tydligt:)
Jag gjorde mitt första VUL i vecka 7 och kunde dá báde se och lyssna pá hjärtslagen! Det verkar som att i Sverige är man mer avvaktande med undersökningar i början av graviditeten, (jjag bor utomlands och gár till en privatläkare, är i vecka 13 och har redan gjort 2 VUL och ett UL)
Jag fick lyssna i v.15 alltså 15+0 då var det svårt för henne att hitta ljudet. Men våran BM-mottagning har inte direkt toppmoderna grejer :)