• Saheell

Åsikter om Beco Gemini?

Hej

Andra barnet är på väg och vi har kollat runt lite på ergonomiska bärselar till vår nykomling (Sjal är inget alternativ, det testade vi med första och blev inge bra alls). Den vi har fastnat för heter Beco Gemini och ska vara en förbättrad Butterfly i stort sett. 

Ni som har en, är ni nöjda?

Vi har tittat och provat många andra också, men dom passar bra på mig och dåligt på min man eller tvärtom. Denna var den enda som passade båda utan några större krångligheter.

Tack för hjälpen! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-14 07:44
    Tack för alla svar angående Gemini, det verkar bli en sådan då det inte var något att invända på den selen.

Tack för hjälpen igen!

• Svar på tråden Åsikter om Beco Gemini?
  • malmen

Vi hade en sådan och både jag (169cm) och min sambo (192cm) kunde ha den. Vi har varit jättenöjda med den! Satt bra, var bekväm, inget ryggont, bebis satt bra i den. Rekommenderas!

• Flickan och kråkan

Det är ju en bra, klassiskt konstruerad ergonomisk bärsele. Att den sitter bra på er båda är ju ett stort plus. Det är ju det viktigaste. Vilken man sedan väljer är mer en smaksak. Jag personligen är inte så förtjust i vadderade paneler, men det är ju som sagt en smaksak. Det mest negativa tycker jag är att den inte fungerar till så stora barn, men man kan ju å andra sidan lätt komplettera när barnet blir större.

Det kan vara lite lurigt att hitta en bärsele som passar två bärare om man har väldigt olika kroppsform. Pognae brukar också fungera bra till såväl små som stora bärare .  

• Saheell

Åh tack för era svar. Då väger det mycket tungt på Gemini Jag är nämligen en kort person och min man är väldigt lång så det finns inte så många val.

• Samboo

Bor ni i Stockholm eller Göteborg så tycker jag ni ska testa en Pognae också. Jag skulle säga att den är smidigare och tunnare i panelen och har ett rejält höftbälte som avlastar bra. Och så är den ju hälften så dyr nästan

• Saheell
    Samboo skrev 2012-04-12 07:10:33 följande:
    Bor ni i Stockholm eller Göteborg så tycker jag ni ska testa en Pognae också. Jag skulle säga att den är smidigare och tunnare i panelen och har ett rejält höftbälte som avlastar bra. Och så är den ju hälften så dyr nästan
    Vi har ca. 3 timmar till gbg och 4-5 timmar till sthlm

Kan man titta på den online någonstans? Är den som Gemini i själva "passar bra på både mig och mannen"-grejen så kanske man kunde chansa och beställa en?
  • Saheell

Hittade en Pognae på nätet nu, men tycker dock inte den var så mycket billigare då man måste köpa till spädbarnsinlägg. Det fick man inte med i priset inte Obestämd

• Flickan och kråkan
    Saheell skrev 2012-04-12 10:20:01 följande:
    Vi har ca. 3 timmar till gbg och 4-5 timmar till sthlm

Kan man titta på den online någonstans? Är den som Gemini i själva "passar bra på både mig och mannen"-grejen så kanske man kunde chansa och beställa en?
    http://www.pognae.se/

Den är väldigt lik ergon. Men det som är bättre är att den passar även riktigt små bärare. Jag är lite för kort för ergon. Pognae sitter jättefint på mig. Jag är 160 lång och väger 47 kilo. Sambon är mycket större på alla håll. Han har tyvärr inte testat den så jag kan inte svara av egen erfarenhet, men har genom hörsägen hört att den passar även stora bärare. Enligt måtten ska det inte vara några problem. eftersom den är så lika ergon så borde det stämma.  
  • Saheell
    Flickan och kråkan skrev 2012-04-12 10:23:32 följande:
    www.pognae.se/

Den är väldigt lik ergon. Men det som är bättre är att den passar även riktigt små bärare. Jag är lite för kort för ergon. Pognae sitter jättefint på mig. Jag är 160 lång och väger 47 kilo. Sambon är mycket större på alla håll. Han har tyvärr inte testat den så jag kan inte svara av egen erfarenhet, men har genom hörsägen hört att den passar även stora bärare. Enligt måtten ska det inte vara några problem. eftersom den är så lika ergon så borde det stämma.  
    Mm ska kika lite till. Ergo har jag dock inte testat så mycket. Tyckte inte om den direkt alls. 
  • Flickan och kråkan
    Saheell skrev 2012-04-12 10:26:56 följande:
    Mm ska kika lite till. Ergo har jag dock inte testat så mycket. Tyckte inte om den direkt alls. 

Vad var det du inte gillade med ergon? Konstruktionen på den är ju den samma som på geminin. Kunde du inte dra åt, eller var det mer själva designen?
  • Saheell
    Flickan och kråkan skrev 2012-04-12 10:31:42 följande:
    Vad var det du inte gillade med ergon? Konstruktionen på den är ju den samma som på geminin. Kunde du inte dra åt, eller var det mer själva designen?
    Det var nog mer hela grejen tror jag Fastnade inte för den på samma sätt. Vet inte varför. 
Svar på tråden Åsikter om Beco Gemini?