• Callina

Vaxa bikinilinjen själv? Lätt?

Ni som vaxar bikinilinjen själva? Är det svårt? Ont? Vilka produkter använder ni? Hur länge håller det?

• Svar på tråden Vaxa bikinilinjen själv? Lätt?
  • Just me

Jag tycker att det är så där...lite pilligt men det viktiga är att inte ha på för mycket! Använder weet varmvax för den tycker jag personligen är super! Använder den även till benen. Det håller några veckor och det bästa är att hårstråna blir så mycket mjukare! Bikinilinjen brukar jag dock fuska med och raka ganska ofta vilket jag ångrar varje gång men benen har jag hållt i flera år och nu har det slutat vuxit på flera ställen!
    Min mamma hade vaxat i många år och nu har hon på sin höjd 10 hårstrån på varje ben som hon bara kan noppa Längtar såå tills mina också blir så  

• mikroE

Jag har provat det. Det gick rätt bra men det var lite bökigt. Jag använde Brazilian Wax och blev nöjd med resultatet. Dock tog jag bort allt hår, jag tror inte jag hade klarat att göra en 'frisyr' själv.

• Just me
    Snart 3 barnsmamma skrev 2012-04-11 13:54:01 följande:
    Kan verkligen rekomendera Brazilian Wax och vaxa bikinilinjen med! Finns bla på Åhlens eller Kicks att köpa.
    mikroE skrev 2012-04-11 13:55:33 följande:
    Jag har provat det. Det gick rätt bra men det var lite bökigt. Jag använde Brazilian Wax och blev nöjd med resultatet. Dock tog jag bort allt hår, jag tror inte jag hade klarat att göra en 'frisyr' själv.
    Har ni testat weet varmvax också? Tänkte om ni tycker att Brazilian är bättre än den? Kanske man skulle ha tagit och provat den tänkte jag just till bikinilinjen. Värmer man den också du eller hur funkar den? 
  • Snart 3 barnsmamma
    Just me skrev 2012-04-11 18:31:02 följande:
    Har ni testat weet varmvax också? Tänkte om ni tycker att Brazilian är bättre än den? Kanske man skulle ha tagit och provat den tänkte jag just till bikinilinjen. Värmer man den också du eller hur funkar den? 

Har förut alltid kört med varmvax till jag hittade Brazilian! Brazilian är mer likt det många salonger kör med, gör inte ont och jag fick mycket bättre resultat!!
  • mikroE
    Nej bara Brazilian för mig. Man värmer den men det är inte remsor utan man drar liksom själva vaxet bara när det stelnat. Jag tyckte inte det gjorde speciellt ont utom ett område på venusberget där iaf jag har tjockare hår.
  • Just me
    mikroE skrev 2012-04-12 08:28:09 följande:
    Nej bara Brazilian för mig. Man värmer den men det är inte remsor utan man drar liksom själva vaxet bara när det stelnat. Jag tyckte inte det gjorde speciellt ont utom ett område på venusberget där iaf jag har tjockare hår.
    Ok, använder ni det till benen också då? Vet att jag köpte en mintgrön vax förr som också stelnade så drog man bara i den.. visst den var ganska bra men fy vad jag fick plocka sen över hela golvet där jag satt då den smulade sig massor! 
    Skulle vara klockrent att slippa remsorna...  
  • mikroE
    Just me skrev 2012-04-12 10:11:22 följande:
    Ok, använder ni det till benen också då? Vet att jag köpte en mintgrön vax förr som också stelnade så drog man bara i den.. visst den var ganska bra men fy vad jag fick plocka sen över hela golvet där jag satt då den smulade sig massor! 
    Skulle vara klockrent att slippa remsorna...  

Nix, aldrig till benen, där har jag använt kallvax eller epilator. Det var ett par år sedan jag gjorde någon intimvaxning men jag minns inte att det smulade speciellt mycket faktiskt, det var liksom ungefär som gummi när man drog bort det och visst lossnade någon liten bit här och var men det var inte så farligt faktiskt.
  • Fia 28
    Jag har testat weet varmvax på bikinilinjen, men hade nog värmt det för länge för jag blev rejält röd efteråt.  Jag tycker kallvaxer inte tar lika bra och man hamnar göra samma ställe flera gånger.
  • Just me

Fia 28 : weet varmvax använder jag också,det var brazilian vax jag undrar om man kan ha den även på benen

• Fia 28
    Just me skrev 2012-04-12 10:57:46 följande:
    Fia 28 : weet varmvax använder jag också,det var brazilian vax jag undrar om man kan ha den även på benen
    Sorry, läste lite för dåligt.
  • Just me
    Fia 28 skrev 2012-04-12 11:01:42 följande:
    Sorry, läste lite för dåligt.
    Ingen fara, lätt hänt! Var bara nyfiken på om det gick men tror de flesta använder den just till bikinilinjen...Får helt nekelt köpa en burk och testa både här och där så får jag avgöra sen om det är någon skillnad på weet varmvax och den samt hur det går på benen :-P
  • Callina

Hur länge måste man vänta mellan vaxningarna? Hur mycket måste det växa ut?

• mikroE
    Callina skrev 2012-04-12 23:07:59 följande:

Jag kommer inte ihåg men det står i bruksanvisningen tror jag.  
  • Just me
    Callina skrev 2012-04-12 23:07:59 följande:
    Det är bra om de är lite långa för bästa resultat annars kan det vara svårt att få bort allt.. Minns inte exakt men har för mig att de gärna får vara 2-3 mm ..
  • mikroE
    Just me skrev 2012-04-13 14:43:53 följande:
    Det är bra om de är lite långa för bästa resultat annars kan det vara svårt att få bort allt.. Minns inte exakt men har för mig att de gärna får vara 2-3 mm ..

Precis, är man för snabb att vaxa får man antingen inte med allt eller så kommer en ny omgång direkt efteråt som inte hunnit växa upp innan. Jag brukade nog vänta lite längre än 2-3 mm på tiden det begav sig.
Svar på tråden Vaxa bikinilinjen själv? Lätt?