• Emerald88

Svanktatuering

Funderar på att tatuera in detta motiv i ryggslutet/svanken. Jag har två tatueringar sen tidigare, en på höftbenet och en mellan skuldrorna. Tyckte det inte gjorde så farligt ont, men svanken kanske är ett rätt "ömtåligt" ställe att tatuera sig på? Vad tyckte ni? Detta motiv är 30 cm lång och 19 cm brett. Hur lång tid skulle det kunna ta att tatuera in denna, tro?

• Svar på tråden Svanktatuering
  • TeamCaz

Skulle nog ett par timmar att göra den, då skuggning tar längre tid att göra, o den består nästan bara utav skuggning..
    Har själv en drake i svanken, det var min första o skrek av smärta Men nu har jag gjort 12 st efter den o kan garanterat säga att svanken inte gjorde lika ont som på andra ställen
    Dom jag tatuerat i svanken skriker mer än dom jag tatuerat på tex armen eller benet.
    Men det är nog från person till person
    Vissa tycker det gör ondare där man har tunn hud medans jag tycker det gör ondare där man har mer fett.

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Angdev

Har 3 tatueringar sj. 1 på foten, en på framsida axel och en i stor i svanken. Sittningen för svanken var ca 3 timmar. Den sista timmen gjorde sjukt ont.
    Men vill man va fin får man lida pin.....

• Fia 28

Den ser ganska hög ut för en svanktatuering. Annars tycker jag det ser bättre ut med symmetriska tatueringar i svanken, men det är bara min personliga åsikt.

• Emerald88

Tänkte att den "börjar" långt ner, vid svanken typ och "vandrar" uppåt mot ryggen.

• Din mamma

Jag har 5 tatueringar, varav 2 par eller hur man nu ska förklara det. Har två svalor i ländryggen i vilket fall, och det är den värsta smärta jag någonsin upplevt. Nu överdrev jag, men man får stå ut helt enkelt. Det är värt det i slutändan.

• 20120411

Jag har en tatuering på ryggen som är 40 cm lång.
    Börjar du på svanken så klättrar du ju upp 30 cm och då heter det ryggtatuering.
    En svanktatuering är ju som bekant på svanken, vilket är ett rätt så litet område.

Kan fö tillägga att det kan göra olika ont beroende på vilken sida av ryggraden man blir tatuerad.
    Tex tatueringen jag har i nacken gjorde bara ont på höger sida medan vänster kändes knappt.

• Emerald88
    20120411 skrev 2012-04-11 15:34:04 följande:
    Jag har en tatuering på ryggen som är 40 cm lång.
    Börjar du på svanken så klättrar du ju upp 30 cm och då heter det ryggtatuering.
    En svanktatuering är ju som bekant på svanken, vilket är ett rätt så litet område.

Kan fö tillägga att det kan göra olika ont beroende på vilken sida av ryggraden man blir tatuerad.
    Tex tatueringen jag har i nacken gjorde bara ont på höger sida medan vänster kändes knappt.
    Tack för ditt svar. =) Det kunde du annars ha skrivit på en gång, istället för att låta otrevlig! Just saying...
  • Husis

Tänk på att det är kört att få ryggbedövning sedan. Ingen narkosläkare vill sticka genom en tatuering in i ryggraden, med risk föra att föra in kemikalier där.

Sövning vid snitt eller annan operation alltså! 

Svar på tråden Svanktatuering