Är ledsen och rädd...Dåligt KUB, nackspaltfråga och MKP...
Hej!
Gjort KUB UL idag och fick 1:44 och är så jäkla ledsen och rädd..Ska göra MKP imorgonbitti.. Jag har suttit här och läst om många med både bättre och sämre siffror som det gått bra för men min oro gnager mig så hårt!!
Läste också om nackspaltens bredd och någon hade fått 1,3 och en annan 4,3mm...Vad är "ok"? Vi hade 2,3 på bredaste och ett medel på 2,1...Är det mycket?
Läkaren sa inget om det var blodprovet som drog ner siffror eller så...Men jag hade betydligt lägre risk ( Nånstans på 1:1700) på de två andra trisomerna..Eller vad det heter..Den höga risken var på DS alltså..)
OM man får MF efter MKP, hur lång tid tar det innan det "drar igång" liksom?? Vi kommer troligen få besked på fredag och känner att OM barnet är friskt och vi får missfall så är det tveksamt om vi vill veta för då kommer vi att ha sådana skuldkänslor!!! ...
Vi har en pojke på 12 år sedan innan som har svår Aspberger och ADHD och vi har mycket jobb med att få honom att fungera. Vi har en flicka också som vi är rädda ska komma i kläm ännu mer om vi får ett barn med DS. Vi känner helt enkelt att det kommer inte att fungera, vi kommer inte att orka, det kommer bli kaos, ifall vi får ett till barn med speciella behov. Därför vi gör MKP...Men sedan då? OM vi får ett tråkigt besked...Då kommer nästa beslut! Fan..Kan det inte bara vara bra!!
Jag är 41..Det är ju det med.. (
Vet inte hur min fråga lyder men vill nog bara ha stöttning, lite tröst eller något som lugnar mig...