• Förstagången76

S:t Pauli förskola i Göteborg

Hej!

Undrar om någon här har eller har haft sina barn i den kyrkliga förskolan S:t Pauli i Göteborg?
    Varken min sambo eller jag är superkristna, men är båda döpta och konfirmerade i kyrkan.

Vi har haft och har fortfarande vår son i rytmikgruppen i S:t Pauli församling och detta har givit honom sååå mycket. Han älskar musik, sång och dans :)

Innan vi ansökte till denna förskola var vi på besök och jag fick ett mycket gott intryck. Egen kokerska, blandade åldrar på barnen och rytmik med "vår" fröken en gång i veckan. Ganska liten förskola dock....men detta finns det ju både för- och nackdelar med :)

Bibelstund hålles i 15 minuter varje vecka. Annars verkade inte förskolan så "kristen".
    Vill inte att Lilleman skall präglas så starkt av någon slags tro, men frågan är om han verkligen skulle göra detta.

Är så kluven.....skall man tacka ja till en plats här om man är osäker? Hur hade ni gjort?
    Försöker nu få tag i handläggaren vi har inom Göteborgs Stad, men givetvis är hon på semester!!!!
    Vi måste lämna besked om vår plats nu på måndag....

Vad jag förstått är det förstahandsval som vi valt inom kommunen väldigt populärt, så man känner sig så kluven.

Svårt!!

• Svar på tråden S:t Pauli förskola i Göteborg
  • Pippi Långstrump

Utifrån hur förskoleköerna ser ut i Gbg så hade jag tavka ja till platsen men samtidigt stått kvar i den kommunala kön. Då har ni möjlighet att välja när mökligheten ges.

Svar på tråden S:t Pauli förskola i Göteborg