• Larvig

Bjuda på jobbfrukost

Vad skulle ni bjuda era kollegor på för frukost? Föreställ er att ni har ca 20 kollegor och ni alla turas om att bjuda på frukost en bestämd dag i veckan.

Behöver lite inspiration... Skrattande Funderar på hummus, lantbröd och sen tog ideérna slut, vill gärna ha lite tema på det hela.

• Svar på tråden Bjuda på jobbfrukost
  • jådåsåatt

Shit vad seriöst du gör det. Ett tema?
    Bullar, en ost, skinka och lite juice känns väl lite mindre overkill. Brukar de andra ha teman?

• principessan

Hemgjord granola! Fruktsallad till vaniljyoghurt, kokt ägg

• Fidelis ad urnam

Vi var iof bara sex personer på mitt förra jobb, men när det var min tur att ha fredagsfrukosten bjöd jag på:

2-3 sorters bröd från något bageri
    Någon god röra från charken på min favoritbutik
    Skinka från samma chark
    Ost från samma chark
    Kokta ägg
    Kaviar
    Gurka, tomat, paprika, sallad
    Kaffe
    Juice
    Mjölk
    Te 

Ibland hade jag med fil och någon mix av nötter och bär.

Älskar att skämma bort personer jag tycker om och mina förra kollegor var helt underbara.  

• Larvig
    Fidelis ad urnam skrev 2012-04-11 19:58:36 följande:
    2-3 sorters bröd 
    Skinka/kalkon 
    Ost
    Kaviar
    Gurka, tomat, paprika, sallad
    Juice
    Såhär brukar våra frukostar se ut på ett ungefär + lite färskost, två-tre fruktsorter. Kaffe och the står företaget för.
    jådåsåatt skrev 2012-04-11 19:37:21 följande:
    Shit vad seriöst du gör det. Ett tema?
    Bullar, en ost, skinka och lite juice känns väl lite mindre overkill. Brukar de andra ha teman?
    Känner inte att det är overkill alls. Tänkte inte dra till med middagsbuffe, men kanske komma på några alternativ till de vanliga frukostmackorna. En del har bjudit riktigt fint, andra mer basic. Har inte jobbat på detta stället så länge, men har märkt att det är rätt så fritt vad man bjuder på. 

Tänkte först baka scones, men insåg sedan att de är godast nygräddade och jag orkar nog inte gå upp extra tidigt för att baka. Tungan ute Så det får bli något enklare, dagsformen kvällen innan det är dags får avgöra hur avancerat det blir.
  • Ann Lee

Hummus är jättegott men jag personligen tycker att det är för maffigt till frukost, om det nu inte är en lite senare frukost..

Tema vitaminkick kanske:

Ett gäng färdiga färskpressade juicer och smoothies, turkisk yoghurt eller vaniljyoghurt, honung och t.ex. valnötter.
    Sedan fräsch exotisk frukt, och färska/frysta bär. Det blir extra festligt om du använder små glas och häller upp varje bärsort i, så alla får plocka själv. Så gjorde jag till en sommarfrukost som vi hade hemma hos oss förra sommaren.
    En kruka basilika att knipsa av en kvist på mackan är andra sätt att lyxa till det.
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Larvig

Låter riktigt gott med fet yoghurt, bär, frukt och nötter som komplement till mackorna. Får se vad som finns i affären när det är dags.

Svar på tråden Bjuda på jobbfrukost