• Misswiren

Räknar man "spottnings" dagen som mensens första dag??

Jag har ingen koll på min menscykel sedan lilleputten föddes..så vill börja ha koll på läget tills det är dax att försöka bli gravid igen. Jag börjar alltid blöda litegrann..för att dagen efter blöda mindre och senare kommer det mycket på en gång - som bara varar i 2 dagar. När tusan ska jag börja räkna mensens första dag? Är det när det första blodet kommer, eller 3:e dagen då det rinner på ordentligt? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Räknar man "spottnings" dagen som mensens första dag??
  • Kiiwii

Min läkare sa till mig att jag ska räkna dagen då jag blöder ordentligt som mens som mensens första dag. Alltså ska jag inte räkna dagen innan då jag har lite blodblandade flytningar. Men jag äter iofs pergotime för ÄL så det kanske är viktigare för mig att räkna första rikliga blödningsdagen som dag 1... :)

• Misswiren

Tack för svaret.

Ja, det är möjligt.
    Der är bara jobbigt att veta. Det är mer blod än bara blod med flytningar..tänker lixom "nu kommer den"..sen är de som om det bara försvinner..för att på 3:e dagen rinna till ordentligt.

Nåja. Får se när ÄL är denna månad och när mensen kommer, så kanske man kan räkna lite bättre

Svar på tråden Räknar man "spottnings" dagen som mensens första dag??