• Smurfan08

Nerkissase fodrade stövlar, hjälp!!

Nu har Kavat stövlarna blir nerkissade. Hela fodret är blöt!
    Om jag bara sköljer av dom tror jag kisslukten skulle sitta kvar så vad gör man för att få dom rena?

• Svar på tråden Nerkissase fodrade stövlar, hjälp!!
  • Miloxan

Ja det finns ju vissa medel som neutraliserar kissdoft,. Vet bara inte vad de heter men städfirmor har ju såna medel. Sen kan det ju funka med sånt medel som är för djurkiss oxå, finns PissOff på djuraffären, använde det till både kattkiss och barnkiss när mina äldre var små.

• Eillen09

Släng i potatismjöl och dammsuga upp , funkar ju på madrasser mm . Potatismjöl suger ju åt sig kisset. Sen vet jag iofs inte om det kan bli någon knas ... På egen risk ;)

• Punkster

Släng dom i tvättmaskinen. 30 grader eller nåt skonsamt program typ ylletvätt. Inget tvättmedel men mycket sköljmedel. Det kör vi med på fritidshemmet där jag jobbar när det händer olyckor, och det funkar prima.

• Pickeli

Jag skulle helt sonika tvätta skon, antingen för hand eller i maskin. Sedan torka det värsta med hårtork och sedan hänga dem upp och ner över ett element eller dyl så de torkar fort.

Google it!
  • Smurfan08

Jo jag har oxå funderar på att tvätta dom i maskin men det är skinnskor. Tror ni dom klarar av det? och hårtorken?

• pigglet

Min kusin visade just upp ett par skinnstövlar som hon kört i tvättmaskin - de såg ut som nya efter en smörjning!

Svar på tråden Nerkissase fodrade stövlar, hjälp!!