• Bollen2

Har era barn täcke?

Vad har era barn i sängen nattetid..? Min 1-åring har bara sin snuttnalle & en tunn filt. Ingen kudde. Har inte vågat ha täcke, rädd att han ska hamna under och att det blir för varmt. Är jag för löjlig? Han ligger ju inte direkt stilla under natten utan far runt i sängen.

• Svar på tråden Har era barn täcke?
  • Mercurialis

Barnen har haft täcke men båda två har sparkat det av sig så fort de har somnat.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • NollSjuTjugo

Min son är tio månader, han har ett litet täcke i sängen men stannar väldigt sällan under det :) Han bökar runt och sparkar av sig täcket, det brukar ligga ihopknycklat i ett hörn. Jag har mest haft täcke för att vi nästan alltid har ett fnster öppet i sovrummet, även på vintern, så det blir ganska kyligt. Men han verkar inte frysa trots att täcket alltid sparkas bort. Han har hel pyjamas på sig.

• maximum

Min son hade nog inget täcke förrens han va 1.5 kanske, innan dess bara pjamas och en tunn filt. Sen har han haft bara påslakanet utan täcke i. NU fick han ett riktigt täcke när han blev 3år

• sara1981

Ja, de har haft täcke. Det är dock inte så ofta de ligger under det... ;)

• view

Min har täcke men föredrar påslakan bara så då kör vi på det

• MHM

Vi har det ganska kallt hemma så dom har täcke.Minsta har bara en filt dock.

• Ramborg

Vi har haft täcke med påslakan till dottern sedan hon var nyfödd. Idag (7 mån) gillar hon att dra täcket över huvudet när hon ska somna. Det ser ut som hon ska kvävas men hon gillar det uppenbarligen.

42.
  • Zirkon

Min dotter som blir två i sommar har alltid täcke i sängen men har det nästan aldrig på sig när hon sover :p så har det jämt vart!

• Natulcien

Sonen hade en fleecefilt tills han var drygt 1 år. Då fick han ett täcke. Men han är så varm av sig så vi återgick till filten ganska snart igen. Men han har tre kuddar...
    Det är ingen fara för en 1-åring om de stökar runt och får en kudde eller täcke över sig. Det reder de ut.

Svar på tråden Har era barn täcke?