• Webbredaktör Annelie

Tror du att idrott stärker barnens självkänsla?

Tror du att idrott stärker barnens självkänsla? och är det någon skillnad som ens barn tränar en individuell sport eller en lagsport.
    Är det något som man har i åtanke när man sätter sitt barn i fotbollsskola eller någon annan sport?

• Svar på tråden Tror du att idrott stärker barnens självkänsla?
  • Flickan och kråkan

Idrott kan båda stärka och stjälpa barns självkänsla. Det beror på hur idrotten är organiserad - på vems villkor -och hur barnen bemöts - av tränare, föräldrar och varandra. Hur de möter varandra är i sin tur oavhängigt de vuxna.

• mangome

Precis! I min sons fotbollsförening finns bara deras regler. Gör man inte som förälder si eller så så tycker de att jag kanske ska fundera på om min son ska spela fotboll. Han fyller 9 i sommar och de har redan börjat ta ut de som spelar bättre eller är alltid på träningarna till tec extra träningar med lite äldre pojkar. Nästa år får de som inte alltid kan vara på alla träningar säkert sitta på avbytarbänken när det är cuper. Min systers son slutade ju pga det när han var yngre, även om han nästan alltid var på sina träningar. Jag känner att det är något som min son kommer att få uppleva också, tyvärr. Han älskar att spela fotboll, men kan inte alltid vara på träningarna eftersom han besöker sin pappa varje månad som bor annanstans.
    Hur kan man på detta sättet förstärka ens barns självkänsla?

• Maja201203

på minitennisskola som min son provat.(tennis med mjukboll).Får barnen verkligen stärkt självkänsla.Så fort de lyckas få bollen över nät får de poäng,känna sig som vinnare allihopAlla får känna att de är värda väldigt mycket.Kan varmt rekomendera att prova för er som har barn som fungerar bäst med individuell sport.:)

Svar på tråden Tror du att idrott stärker barnens självkänsla?