• kajo80

Bästa oljan mot bristningar!

Gravid v 10+5 och jag har redan fått bristningar på brösten! Rynkar på näsan 

Jag smörjer nu morgon och kväll med bio-oil från apoteket, men undrar om ni har tips på någon annan olja/kräm??
    Jag vill ju självklart använda den bästa Cool 

• Svar på tråden Bästa oljan mot bristningar!
  • Loppan8604

En av de mest feta oljer du kan smörja med e mandelolja! Ren mandelolja! Smörj in dej så många gånger om dagen du bara kan sp kanske du kan förhindra att få fler. Men tyvärr e ju bristningar också en ärftlig fråga:(

• Milly79

Du slänger pengarna i sjön. Som föregående talare sa så är det rent genetiskt med bristningar så du kan smörja hur mycket som helst och ändå få massor av bristningar. Tyvärr!

• kajo80

må så vara, att bristningar är ärftligt. Men finns det en gnutta chans att jag kan minska dem el bleka dem så lägger jag gärna ut några slantar på en bra olja..

• Loppan8604

Som sakt ja hade provat ren mandelolja. De får inte vara något annat i den.

Skriver några ingredienser som INTE ska finnas i oljorna du använder: paraffinum liqvidum, parafin, petrolatum eller vaselin. Dessa e mineraliska oljor (en restprodukt när du utvinner rå olja) å går inte in i huden utan lägger sig som en hinna å känns mjukgörande, men tillför inte huden något.

Lycka till!

• partouze

Jag dränkte min mage och kropp i mandelolja från typ dag ett. Flera ggr per dag men fick endå bristningar .

• fyrklöver81

jag gillar welwdas olja som förebygger bristnigar mot stretchmarkes står det på den och säljs på apotek ch hälsokost!bättre o smörja och mjuka upp skinnet.

• Annie2011

Jag använde Weleda från vecka tolv till samma dag som förlossningen. Inga bristningar alls. Dessutom var det mysigt eftersom det var min partner som smorde in varje kväll.

• Oppochner

Jag kör oxå weleda. Inga bristnings ännu peppar peppar!!! Är i vecka 39 nu. Både min mamma och min mormor har blå randiga magar efter graviditeter...

• marla333
    Oppochner skrev 2012-04-24 21:56:38 följande:
    Jag kör oxå weleda. Inga bristnings ännu peppar peppar!!! Är i vecka 39 nu. Både min mamma och min mormor har blå randiga magar efter graviditeter...
    jag hade weledas första gången och nu andra, funkade första gången, så chansar såklart och hoppas det hjälper. annars har jag i alla fall försökt.

sen hittade jag nån grej på lush, som man skulle smörja in magen med, skulle göra huden mer töjbar eller nåt, men vet inte om den funkar. men luktar gott gör den!

sen brukar jag bada med babyolja, bara för att.  

kajo80 skrev 2012-04-12 14:08:06 följande:
    må så vara, att bristningar är ärftligt. Men finns det en gnutta chans att jag kan minska dem el bleka dem så lägger jag gärna ut några slantar på en bra olja..
    weldas olja hittade jag på coop, bland bebissakerna. kostade bara 200, så om det går åt två flaskor under 40 veckor är det inte så dyrt...
Svar på tråden Bästa oljan mot bristningar!