• emmak

Vad tycker ni om namnet?

Nu måste jag fråga, jag har kommit på ett "eget" namn som min son eventuellt kommer få.
    Men jag kan inte bestämma om det är fint eller bara konstigt.
    Vad tycker ni om namnet Nelion?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?
  • upponerw

Spontant tycker jag personligen inte om det men det är ju egentligen helt ointressant vad jag tycker ;)

Viktigast att ni känner att det är rätt namn!

• emmak
    upponerw skrev 2012-04-12 10:44:01 följande:
    Spontant tycker jag personligen inte om det men det är ju egentligen helt ointressant vad jag tycker ;)

Viktigast att ni känner att det är rätt namn!
    Får jag bara fråga vad det är som gör att du inte tycker om det?
    Jag är så kluven :( 
  • Najje79

Jag brukar inte tycka om så annorlunda namn, men Nelion tyckte jag faktiskt var riktigt fint! Men som "upponerw" skriver, det viktigaste är ju att ni tycker om det!

• emmak
    Smulan 89 skrev 2012-04-12 10:45:11 följande:
    Tyckte det var fint. Påminner lite om min son som heter Leon.
    Det var ifrån namnet Leon som jag kom på namnet. 
    Tycker Leon är så fint men jag har så många Leon runt mig.
    Fyra stycken bara på sonens dagis. Så jag slängde om bokstäverna och ändrade lite så blev det Nelion.
    Jag tycker det klingar fint men vill inte ha nåt namn som låter som "hittepånamn"  
  • Lynx lynx

Rätt fint, men om det vore jag som bestämde skulle jag skippa bokstaven "N" i början så det blev Elion. :) 

• Smulan 89
    emmak skrev 2012-04-12 10:47:41 följande:
    Det var ifrån namnet Leon som jag kom på namnet. 
    Tycker Leon är så fint men jag har så många Leon runt mig.
    Fyra stycken bara på sonens dagis. Så jag slängde om bokstäverna och ändrade lite så blev det Nelion.
    Jag tycker det klingar fint men vill inte ha nåt namn som låter som "hittepånamn"  

Tänka sig =)
  • emmak
    Lynx lynx skrev 2012-04-12 10:48:09 följande:
    Rätt fint, men om det vore jag som bestämde skulle jag skippa bokstaven "N" i början så det blev Elion. :) 
    Det funkar ju också. Fast våran hund heter Elli, vilket känns väldigt likt. Eller är det bara jag som fått för mig?
  • DetLillaÄcklet

Tycker det är helt okej. Elion var finare! Inte alls för likt Elli.

Elen är on. Kunde inte hålla mig. Men det är fint

• upponerw

Jag heter själv ett väldigt udda namn som jag blivit retad mycket för. Funderar än idag på att byta namn men vågar inte riktigt eftersom namnet är valt av kärlek från föräldrarna.

Ett annat tips är att googla namnet så att det inte finns någon betydelse för det. Jag gjorde det när jag kom på ett namn och det visade sig vara ett datorföretag som hette likadant så skippade detta....

Detta är bara mina känslor. Känn efter magkänslan du väljer garanterat det rätta för ditt barn.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?