• Styrmansmamma

Blanda lägstanivå-dagar med sjukpenningnivå.. HUR?

Vill börja ta ut både sjukpenningdagar OCH lägstanivådagar nu hos försäkringskassan men hur gör man om man vill blanda?

Nu t.ex vill jag ta ut mån-ons sjukpenningnivå och tors-fre lägstanivå i maj-augusti.
    Men när jag loggar in och går in på "ansök fp" så kan jag ju bara välja antingen lägstanivå Eller sjukpenningnivå.
    Hur gör man?
    Behöver jag ansöka två ggr, en för sjukpenningnivå och en för lägstanivå för samma tidsperiod eller?

Oerhört tacksam för svar!

Kalle Anka är baserat på mig
  • Svar på tråden Blanda lägstanivå-dagar med sjukpenningnivå.. HUR?
  • Mama Mia

Du lägger först upp mån, tis o ons på sjukpenningnivå och lämnar resten av dagarna blanka. Sen lägger du upp tors o fre på lägsta nivå och lämnar övriga dagar blanka.

Hoppas du fattar. Du gör det i samma begäran alltså...

• Styrmansmamma

Hmm men alltså då kryssar jag i rutan "sjukpenningnivå" och vilken tidsperiod och mån-ons och sen skicka in och sen gör jag samma igen men kryssar lägsta o tors-fre?

• Mama Mia

Nu sitter jag vid datorn och har kollat hur det ser ut...

Du fyller i uppgifterna för mån-ons med sjukpenningnivå. Sen klickar du på "spara tidsperiod". Sen fyller du i uppgifterna för tors o fre på lägsta nivå på samma ställe. Klicka på spara tidsperiod igen så ser du längre ner att du får en lista på det du ansöker om.

• Styrmansmamma

Nu fattar jag! Tusen tack! :)

Svar på tråden Blanda lägstanivå-dagar med sjukpenningnivå.. HUR?