• Anonym

Diarré på besök - magsjuka??

Skulle behöva råd, tips och åsikter kring detta. 

Natten till onsdagen vakna jag och var kissnödig. Gick och kissa. När jag satt på toan börja jag toksvettas och det kändes som jag skulle svimma. Tog mig tillbaka till sängen. Då börja magen bubbla och jag fick magknip. Var bara att gå på toa igen och där blev jag kvar i nästan två timmar från och till. Hade riktig diarré. Första  vändan kom det massa gaser och så vattentunn diarré. Vid övriga svängar rann det bara ur mig därbak och det lukta fan. Efter dessa två timmar somna jag och sov fram till 6. 

Åt frukost (ett glas saft och två vetekakor) och fick gå på toa igen. Då kom det en bajskorv. Så nu var jag normal i magen. Åt lite under dagen. Men inge mer toabesök för nummer två.
    Dagen efter detta blev det åter toabesök efter frukosten. Nu kom det ljusa och fluffiga korvar. Vilket kanske är normalt efter en diarréattack??

Nu undrar jag var detta är? Första tanken är ju magsjuka. Och visst kan det varit en mild sådan. Men det konstiga är att detta var tredje gången jag råka ut för detta under de senaste två åren. Det händer ungefär en gång i halvåret och sker på natten. Jag vaknar av magknip och har diarre under ett par timmar. Dagen efter normal i magen och så fortsätter det.

Har jag turen att bara drabbas milt av magsjuka eller kan detta vara något annat?
    Borde man uppsöka läkare?

Mellan dessa attacker är magen hyfsat snäll. Lite gasproblem, får fisa mycket. Men oftast funkar magen fint med ett toabesök om dagen.

• Svar på tråden Diarré på besök - magsjuka??
  • SoStylish

Låter inte som magsjuka, snarare att din mage flippar ur som den väl kan göra på alla titt som tätt. Du kanske äter dåligt?

• vikarien

När jag drabbas av magsjuka beter det sig precis så! Jättekass i magen några timmar sen är det över. Helt säker på att det är magsjuka eftersom det gått bland barnen på mitt jobb precis samtidigt. Så jag har hållt nig hemma 48 timmar ändå! Man får va glad när man klarar sig såpass lindrigt

• Fridayyy

Ja eller så är det någon mat du absolut inte tål, eller nån dålig mat.

• Anonym

Skriv upp vad du ätit, kanske kan du hitta något samband?

• Anonym

Så brukar min mage bete sig när jag ätit någonting dåligt! Kan komma bara nån timme efter maten, eller flera timmar senare. Brukar aldrig bli sjuk så jag kräks, bara diarré, så det är väl tur i oturen det.

• principessan

Låter som matförgiftning.

• MrsC74

Laktosintolerant skulle jag säga. Jag blir exakt sådär om jag inte sköter mig.

• MrsC74

So stylihs: var väl ändå det som var meningen med tråden ;)

• Anonym (Love)

Så blir jag när jag ätit pasta. Jag har alltid haft känslig mage, men just pasta gör att jag kan få dom här svettningarna, ont och sen diarre.

Det är viktigt för mig att äta väldigt regelbundet.

Svar på tråden Diarré på besök - magsjuka??