gravid+ pojkvän i fängelse snart
hejhej! finns säkert flera trådar om detta, men kände att jag ville göra en egen. är en tjej på 19 år och gravid snart i vecka 10. hade inte planerat att bli gravid, eftersom min pojkvän åker in i fängelse snart, men nu när det blev så här, kände vi att vi ville behålla det ändå. till det jobbiga då. jag har vetat ända sen jag träffade min pojkvän, för ca 4 månader sen, att han skulle in i fängelse. men nu är det mindre än 2 veckor kvar, och jag mår verkligen hur dåligt som helst. jag gråter var och varannan dag, jag kan knappt kolla på honom när han ler utan att börja gråta, för jag kommer sakna honom så grymt mycket. vet inte exakt hur länge han kommer att sitta inne, men runt ett år i alla fall. jag kommer inte klara av att följa med och lämna av honom, och jag är osäker på om jag ens kommer att orka hälsa på honom. jag vill inte sitta och gråta framför honom när han sitter inne, vill ju inte få honom att må dåligt.. han kommer sitta på öppen anstalt.
känner inte riktigt att det finns någon jag kan prata med om detta, så jag undrar om det finns någon här som är med om samma sak, eller har varit. hur mådde ni? jag försöker tänka positivt, att det kommer gå fort, det är ju trots allt sommar snart, och somrarna brukar ju gå rätt så fort. men den tanken går fort över, så känner jag att nej, jag kommer inte klara av detta, jag orkar inte, jag vill inte. jag bor fortfarande hemma för tillfället, och känner att jag inte ens vill lämna mitt rum. någon som har något tips om vad man kan göra för att komma på andra tankar? skulle kännas bra att prata med någon som varit med om detta