• Längtande83

Någon som testat Icas matkasse?

Hej

Jag funderar över att börja med Ica´s matkasse. Jag vill gärna hålla nere våra matkostnader så jag funderar över "billiga veckan" som den heter som kostar 549/vecka för 4 personer- för oss räcker den då i två veckor.

Någon som testat? Vad tyckte ni?  

• Svar på tråden Någon som testat Icas matkasse?
  • C R

Jag tycker den är jättebra! Vi har kört den den sen i januari o vi är nöjda. Jag är ganska kräsen men det har gått bra. Tycker absolut ni ska prova!!!

• TvåBusar

Vi har testat Icas inspirations kasse och det fungerade bra och räckte för oss till 5 luncher och 5 middagar. Barnen åt annan mat då det var lite för annorlunda mat. 

Det som kan vara bra att veta är att alla ingredienser ingår inte i matkassen. En del får man köpa till extra tex ris och vissa kryddor mm.
    Ett annat bra sätt att hålla ner kostnaderna ytterligare är att gå in på ICAs hemsida och skriva av/ut veckans recept och handla själv då slipper man packningskostnaderna för den färdiga kassen. 

• Coyote

Just Billiga Veckan kan man ju plocka ihop själv, recepten finns i Icas reklamblad. Kassen är nog väldigt bra om man har ont om tid eller har svårt att hålla sig till en inköpslista, vi hade planer på att testa, men har inte kommit oss för ännu.

• Längtande83

Det är sant som ni säger- vi kan ju plocka ihop menyn själva i affären- tycker dessutom det är lite mysigt att veckohandla och hålla handen  

• Coyote
    Längtande83 skrev 2012-04-12 21:39:20 följande:
    Det är sant som ni säger- vi kan ju plocka ihop menyn själva i affären- tycker dessutom det är lite mysigt att veckohandla och hålla handen  
    Det blir lite billigare att plocka själv, och jag håller med dig, det är mysigt att veckohandla på tu man hand. Och man ska ju ändå köpa frukostmat och såna saker så till affären måste man ju.
  • Längtande83
    Coyote skrev 2012-04-12 21:41:02 följande:
    Det blir lite billigare att plocka själv, och jag håller med dig, det är mysigt att veckohandla på tu man hand. Och man ska ju ändå köpa frukostmat och såna saker så till affären måste man ju.
    Jo men precis.. Sen gillar jag egentligen inte att vara bunden att vara hemma en viss tid.. så det får bli veckohandling billiga veckan hädanefter 
Svar på tråden Någon som testat Icas matkasse?