Skulle jag anses "förstöra"?
Lite långt men behöver verkligen få ett svar på min fråga.
Undrar en sak och jag kommer inte berätta allt eftersom att det är risk jag blir igenkänd.
Har ett barn på 2 år som jag bor själv med och har ensam vårdnad om. Pappan träffar sitt barn men lite "som han själv vill". Vi har en dag vi bestämt tillsammans då vi separerade när barnet var ca 6-8 mån. Vi sågs i början 2 gånger i veckan, de blev en del konflikter och han bråkade mycket så då ändrade vi till en dag i veckan. sen har det inte blivit mer än det. Snarare mindre...
Jag har aldrig någonsin sagt att han inte kan komma hit utom en gång då han var rejält sjuk o hängig. Annars har jag alltid tvärtom propsat på att han ska komma oavsett. Han kommer dock inte varje gång, snarare varannan ibland lyckas han komma några gånger på raken och ibland kan det istället gå 2, 3 veckor.
Pappan hade ett jäkla temperament då vi bodde ihop ochs krek ofta på mig i sonens närhet, vilket jag till slut fick nog av och flyttade. Det var inte enda orsaken men det blev tjaffs för minsta lilla. Sonen var i början och flera månader framåt tills han var ca 1,5 år glad när pappa kom men blev orolig om jag bara gick till ett annat rum. Jag fick uppfattningen om att pappa var rolig men inet helt trygg med honom. Jag tyckte därför det var bra för sonen om vi kunde umgås tillsammans tills detta gått över. Men jag sa ändå, tror det var runt 1,5 år att vi kanske skulle försöka att han skulle ha honom själv o hämta han. han blev glad men sen kom han inte på några veckor o då var sonen blyg mot honom och det kändes inte lämpligt. Sen har frågan om att ha honom själv inte dykt upp igen. Han har inte sagt något och fortsatt komma lite hur som helst. Till saken hör också att han uteblir pga sonen är förkyld, för att han är bakis, för att han ska hjälpa någon med ngt, för att han själv är sjuk (väldigt ofta enligt honom..) osv och sen vill han vi ska ses dan efter ist eller annan dag. Han avbokar alltid bara 2 tim innan eller så.
Sonen var nu nyligen sjuk och han ville inte komma (fast jag sa att det inte var ngt allvarligt, men sa han inte borde vara ute pga han precis haft feber som gått ner) Han ville inte komma. Dan efter blev jag arg när han sa han kunde komma, eftersom att han tar noll hänsyn till min fria tid. han kunde lika gänra ha kommit dagen innan efetrsom sonen mådde exakt likadant. (Det är jämt såhär...byter dagar) Jag gick med på till slut att han kunde komma men då sa han att han inte ville längre för att jag blev irriterad. Men klart man blir irriterad när han byter dagar hela tiden... o uteblir som han vill för minsta lilla..
Då ville han ist hämta sonen o ha han själv, men nu var han ju sjuk. Han sa jag inte släpper ifrån mig barnet. O det har ju stämt på sätt o vis, men det var pga sonens reaktioner förut och när han var runt 1,5 sa jag ju han kunde ha honom själv o jag tyckte vi skulle prova så han bygger upp tryggheten mer med honom. För efter det började det precis funka bättre mellan dom kände jag, sonen kändes tryggare. Jag sa nu åter igen i helgen att nu är han ju sjuk idag o kanske inte ska springa ute men att jag inte ser något problem med att han ska ha honom själv och att jag som sagt sa det när sonen var 1,5 men sa också att det är han som får komma till skott med det och säga det. Han vet ju jag sagt det innan.
Kan hela den här historien ses som något slags sabbotage från min sida? För det är ju verkligen inte min mening och även om de inte varit själva i någon större utsträckning precis så har jag alltid velat att han ska komma och har som sagt, sagt runt 1,5 års ålder att jag tycker vi borde prova han ska ha honom. Helt ärligt så tänkte jag på sonens bästa, för jag märkte han inte var trygg innan. Jag gick till frisören en gång då vi provade runt 12 mån och han var som personlighetsförändrad då jag träffade sonen igen, kände inte igen honom alls.
Nu har jag ju också som jag skrivit sagt till han åter igen att han får ta insiativet till det.
Så har jag "förstört" på något sätt? Vilket faktiskt inte alls är min mening...
Vore väldigt tacksam för svar!