Någon som blivit förälskad i sin psykolog?
Jag har gått i terapi i många år. Lider av panikångest. När jag 19 år och försökte ta livet av mig (tog tabletter och blev magpumpad. Fick då prata med en psykolog. Sen när jag lugnat ner mig så skulle återigen träffa honom som patient, när han stötte på mig! Jag blev förfärad, fick sedan höra att han blivit avstängd för att han stötte på patienter. Åren har gått olika psykologer inget märkligt.
Jag blev lugnare, men -97 så blev jag rekommenderad en annan psykolog som jag gick till, han var vänlig. Jag gick hos honom i flera år, kände mig trygg med honom. Men när åren gått, så har nån pojkvän påtalat att psykologen flörtat med mig. Inte tänkte jag. Vi hade blivit vänner som jag uppfattade det. Men så tog det slut med pojkvännen, och min vänskap med psykologen blev uppenbar....sen åkte han till Irak, blev beskjuten. Då ringde han ifrån en satellit telefon och berättade att han älskade mig. Hm...hade inte tänkt på honom så. Men så kom han hem till Sverige igen och vi pratade, sen insåg jag att jag älskade honom också. Nu har vi varit ett par i 12 år och vi är lika förälskade. Ska väl lägga till att han blev anmäld till socialstyrelsen, som avskrev honom, han fick behålla sin legitimation som psykolog. Är det bara jag som till slut föll för min psykolog?