• Kampis

Fina billiga barnkläder i London?

I månadsskiftet april/maj åker jag till London på weekendresa.
    Eftersom jag är gravid tänker jag inte kpa så mycket grejer till mig själv då jag ändå räknar med att bli av med ca 15 kilo efter att bebisvikten är borta, men jag vill gärna köpa till bebis + storasyster.

Tips på butiker med fina men inte dyra kläder? 

• Svar på tråden Fina billiga barnkläder i London?
  • Theessan

Vill du ha billigt så är Primark himmelriket! När jag var där i höstas hade dom massa fina kläder så hoppas det finns nu också när det snart är dags att åka igen :)

• Kampis

Var inne och tittade å deras hemsida, det var fint och billigt, men det har mer i butiken eller? Var nog ine mer än 30 plagg på hemsidan.

Tittade upp aressen till vårt hotell och det låg bara några kvarter från primark!  

• misplacedname

Primark är ju hur stort som helst! Finns typ allt i klädväg plus lite till!

• jjjjennifer

Next är också bra (lite dyrare än primarkt men vi hittade massa fint där.
    Både next och primarkt finns ju på fler än ett ställe ;) men en vandring upp oxford st så går du förbi båda...

• Theessan

Primark är gigantiskt! :) finns ett på oxford street, och sen tror jag det finns ett i camden också..

• Theessan

Vilket datum åker du dit? Tänkte om du åker före mig så får du uppdatera om det fanns nåt fint ;)

• jjjjennifer

Du borde förresten åka till westfield om du ska shoppa....... :) där har dom till och med polarn o pyret ;)

• Kampis

tack för alla tips :) Satt faktiskt just och kollade Newts hemsida, deras priser verkadevara typ som här?

Vi åker 28 april, ska bli såååå kul! Önskar dock bara att jag hade mer shoppingkassa, men man får väl göra nåt bra av det man har ;)  

• Theessan

Vi åker den 1:a :) Shoppar man bara på Primark får man mycket för lite pengar ;)

• plastkotte

Tyvärr kan jag säga att priset ofta är efter kvaliten här i england.. Jag har aldrig köpt något från primark till min dotter men hon har fått kläder därifrån i present, dom tappar färg efter någon tvätt, tryck blir blekta, och formen försvinner också. Däremot har dom vissa kläder som är snäppet dyrare och då är kvaliten också lite bättre. Skulle nog inte rekommendera att köpa typ tights eller tshirts osv om de inte ska vara slit o släng kläder hemma. NEXT är bättre kvalite därifrån har vi köpt en hel del kläder. Själv beställer jag kläder från svenska lindex och engelska pop, det är sååå mycket bättre kvalite än här. Polarn och pyret är dessutom billigare här än i sverige.

• plastkotte

Zara har jättefina kläder också och kvaliten på det jag köpt till min dotter därifrån har varit bra, men priserna är ungefär som i sverige.

• plastkotte

Du kan jämföra på hemsidorna, kolla svenska pop o googla polarn o pyret uk så kan du jämföra.

• plastkotte

En t-shirt med djungeltryck kostar hos svenska pop 199:- här i uk kostar samma t-shirt £12.

En huvtröja kostar hos svenska pop 349:-
    Och i uk endast £22.

Så de är ganska stor skillnad!

• Kampis

Ok tack! känns def som man borde gå dit och fynda nu när pundet är så tacksamt billigt :)

Svar på tråden Fina billiga barnkläder i London?