• bruuden

vilket hotell i stockholm ska vi boka?

vill bo billigt men ändå nära centrum, vill inte ha vandrar hem,
    så vi har kikat på 2hotell vi fastnat för det är hotell clarion på södermalm eller otell aldoria på kungsholmen,

vilken är bäst att på bo om an ska ha bäst förbildelse till staden?

jaja jag är en norrlänning o bara vart i sthlm 1ggr o de va på grönan,
    så jag kan absolut ingenting om den stden.

så tipsa gärna          

• Svar på tråden vilket hotell i stockholm ska vi boka?
  • inze

Jag vet inte hur du valt ut just de 2 hotellen men båda ligger ju centralt på sin stadsdel.

Vad menar du med bäst förbindelse till staden? Menar du city (Sergels Torg, Kungsträdgården m m)? I så fall ligger nog båda ungefär lika bra till. Nära T-bana och stombusslinjer.

• mia maria

Scandic brukar ju ha okej priser om man har ICA-kort.

Vi bodde annars billigt på First Hotel Royal Star i Älvsjö nyligen, men då bokade vi via www.destination-stockholm.se.
    Hotellet låg alldeles intill pendeln, o man avr inne i Sthlms C på 10 min.

• Magriffe

Freyshotels ligger i city. 10-15 min promenad till gamla stan.

• inze
    bruuden skrev 2012-04-13 10:33:39 följande:
    ja hur långt är avståndet till tex gammla stn el city?

Åker ni buss eller tunnelbana från hotellen du tittat på är det inte särskilt långt. 5-10 min. Att promenera kanske lite längre. Sen är ju varken Kungsholmen och speciellt inte Södermalm speciellt "döda" stadsdelar så det är ju trevligt att promenera omkring även i närheten av de hotellen.

Hur länge ska ni vara där? Rekommenderar er att skaffa lämplig SL-biljett (kort) så reser ni smidigt med både buss, tunnelbana och även färjorna till Djurgården om ni ev tänkt göra nåt sånt. Mycket smidigare att bara kliva på och åka än att hålla på och stämpla biljetter (och stämpelbiljeterna gäller inte heller på Djurgårdsfärjorna).

Har ni tänkt göra stan och besöka museer, åka på sight-seeing m m finns ju även ett Stockholmskort:http://www.visitstockholm.com/sv/stockholmskortet/

• bruuden

hade tänkt stanna 2 näter 25/5-27/5 och besöka staden och ev skansen och gammla stan gäller sl kortet på båtarna med?

el kostar det tar djurholmsbåtarna? 

• Utropstecknet

Kolla in;

Scandic Sergel Plaza (ett stenkast från Sergels Torg)

Scandic Park el. Scandic Anglais (fem minuter respektive ett stenkast från Stureplan)

• Utropstecknet
    bruuden skrev 2012-04-13 22:22:34 följande:
    vill ej betala mer än 3000 och clarion kosta 2840 för 2nätter
    Hur många är ni? Kollade två personer på Scandic Anglais och det var absolut överkomligt, från 1050 och uppåt. Jag hade valt nära Sergel eller Stureplan, det är centralt och nära både till Skansen och Gamla Stan. Annars kanske Gamla Stan kan vara ett alternativ? I och för sig är de flesta alternativen längs tunnelbanalinjen "smidiga".
  • inze
    bruuden skrev 2012-04-13 22:22:34 följande:
    vill ej betala mer än 3000 och clarion kosta 2840 för 2nätter

Måste ni åka just den helgen? Om man läser på booking.com så står det:
    Det är stor efterfrågan på boende i Stockholm på dina valda datum, priserna kan därför vara högre än vanligt

Man får inte heller upp så många hotell på booking.com + att priserna är mycket högre än de brukar vara.

Om man söker på den 18/5 istället får man upp många fler + att priserna är lägre.    
    Samma sak om man söker på http://www.destination-stockholm.se så finns det betydligt fler hotell helgen innan. 

Vet att det är konsert på Stockholms  Stadion den 25/5 så det kanske kan göra att efterfrågan på hotell är lite större (Ozzy Osbourne & Friends, skulle varit Black Sabbath egentligen)

• bruuden

insåg nu att det var pingst just den helgen och att vi kan skjuta fram till 8/7 istället vad tipsa ni om då

• Bolaget
    inze skrev 2012-04-15 19:18:32 följande:
    Vet att det är konsert på Stockholms  Stadion den 25/5 så det kanske kan göra att efterfrågan på hotell är lite större (Ozzy Osbourne & Friends, skulle varit Black Sabbath egentligen)
    Plus att det också är elitloppet på solvalla vilket ju också drar en massa folk till stan
  • cloudberry79

Har du Medmerakort? Kolla i så fall på Coops hotellpremie, 2-3 nätter till riktigt bra priser, 1500 eller 1700 kronor för två nätter (dubbelrum, två personer) och det är ofta fyrstjärniga hotell. Det dyrare priset är för innerstaden, men hotell nära Globen tex kostar alltså totalt 1500 för er båda hela helgen. Kolla på www.coophotellpremie.com. Rekommenderar också att skaffa Stockholmskort för hela helgen om ni ska göra lite sightseeingsaker som Skansen, Gröna lund etc.

Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden vilket hotell i stockholm ska vi boka?