• 3barnsmamman

Vilken kattförsäkring skall jag välja

• Svar på tråden Vilken kattförsäkring skall jag välja
  • 3barnsmamman

Oj, katten klev på musen och skickade iväg inlägget innan jag var klar...
    Alltså katten är ett halvår och jag skulle vilja ha en bra försäkring. Vad har ni valt för bolag? Måste man vaccinera katten innan man försäkrar den?
    Tacksam för svar

• Honey1982

vi har agria.. våra katter har varit vaccinerade innan men jag tror inet det är ett måste.

• bluebride

Agria är den bästa. Katten behöver inte vara vaccinerade för att försäkras.

• Teskedsmamman

Agria är även bland de mest onödigt dyra försäkringarna...

jag skulle tipsa om att ringa runt till boalg och fråga vad som ingår i deras försäkringar. Många gånger räcker en olyckfalls och veterinärvårdsförsäkring jättelångt på ett djur som inte går i avel.

• Liten

Agria optimal har vi (eller har den bytt namn?), den ska vara den bästa på marknaden.

• Sarge

Vi har våra två katter försäkrade i våra vanliga hemförsäkring hos trygghansa...dom hade nå´t "katt-tillägg" man kunde göra.....TROR att det kostar typ 300 sp'nn per katt & år.

Funkade perfekt när vår ena katt var sjuk & behövde opereras....

Ett tips är att jämför självriskerna med lupp innan man bestämmer sig...det tjänar man på om det skulle hända något

• LabLover

Har alla djur försäkrade hos Folksam. Klart bäst! T o m Agria erkänner att de inte kan konkurrera med Folksam när de ringer och vill locka över oss

• Pipkin

Jahaja, ägrna innan oss hade agria så vi tog bara över samma. Men vad står de för egentligen? Operation självklart men sterilisering? Ska nog ringa och fråga nu när jag ändå är i farten.....

• Kenzie

inget försäkringsbolag står för kastrering...
    Jag har Agria på mina katter, tycker att dom på det stora hela ger ett väldigt bra skydd. Ifall katten är id-märkt får man 10% rabatt.

• Lorelei

Vi hade agria på våra men sa upp den försäkringen för några veckor sedan då vi tycker att det är för mycket pengar. Ena katten kostade drygt 600:-/år och den andra drygt 700:-/år.

Svar på tråden Vilken kattförsäkring skall jag välja