Var ska man bo?
Nu hittade jag ingen bättre kategori att placera min tråd i tyvärr.
Vi bor just nu i Stockholm och jag trivs verkligen här, men vi funderar mer och mer på om vi inte ska lämna Stockholm då vi har en liten 4-åring och även tänker att vi ska skaffa ett till barn. Ingen av oss känner riktigt att vi vill att sonen ska växa upp i Stockholm, främst på grund av att det är svårt att få boende i ett "bra" område (om man inte kan köpa dvs). Vi vill också ge sonen rörelsefriheten och tryggheten i närområdet som vi båda är uppväxta med. Att kunna cykla till kompisen på andra sidan stan, känna grannarna, ge sig ut och bada, bli tilltalad vid namn nere i affären och liknande. Sånt som är svårare att ge ett barn i Stockholm.
Samtidigt vill vi inte bo i en för liten stad då vi båda trivs med att det mesta finns, men vi trivs inte med att Stockholm är så utspritt. Vi älskar parklivet och lekparkerna som finns i Stockholm och det känns som en viktig aspekt om vi flyttar.
Eftersom jag inte känner till så många andra städer i landet så vore det skönt att få hör lite hur ni som bor i andra städer trivs och var ni bor.