• Anonym (Rödöga)

Behandla ögoninflammation i ena ögat med tepåse, men vilket te?

Igår blev jag röd och lite svidig i ena ögonvrån. Senare blev hela ögat rött och så är det också idag. I morse var ögat lite kladdigt och det rann lite. Det andra ögat var också lite kladdigt, men inte lika mycket och inte alls rött.

Ögat är fortfarande rött och kliar och eller svider av och till. Jag har självklart inga linser i idag utan harvar runt i glasögon istället.

Jag misstänker så klart en lite ögoninflammation. Efter en långdragen förkylning och lång tid med tunga bihålor kommer det väl som ett brev på posten. När jag var liten vet jag att vi baddade ögonen med någon form av tepåsar men jag kan inte minnas vilken typ av te det var. Jag tror inte att det var en påse earl grey nämligen

Vet någon?         

• Svar på tråden Behandla ögoninflammation i ena ögat med tepåse, men vilket te?
  • annelius

Kan det vara kamomill te kanske? Det används ju till många olika områden.

• Anonym
    annelius skrev 2012-04-13 13:04:47 följande:
    Kan det vara kamomill te kanske? Det används ju till många olika områden.
    Japp, kamomill är det..
  • Anonym (Rödöga)

Grymt, då ska jag inhandla det! Och hoppas på att skiten inte hinner sprida sig till det andra ögat också

• MysMamman87
    Anonym (Rödöga) skrev 2012-04-13 13:21:51 följande:
    Grymt, då ska jag inhandla det! Och hoppas på att skiten inte hinner sprida sig till det andra ögat också
    Jag hade det för inte så länge sen, och också på ena ögat men såg att det höll på att komma till andra ögat också så jag baddade på, på det andra ögat också och det försvann på en gång
  • Anonym (Rödöga)
    MysMamman87 skrev 2012-04-13 13:29:52 följande:
    Jag hade det för inte så länge sen, och också på ena ögat men såg att det höll på att komma till andra ögat också så jag baddade på, på det andra ögat också och det försvann på en gång

Härligt! Du kan gissa vad jag ska ägna min fredagskväll åt med andra ord
  • mikroE

Spännade, min mamma blötte bomullstussar i koksaltlösning och det brukar också fungera. Jag tror det är fukten som hjälper till mest.

• Anonym (Rödöga)
    mikroE skrev 2012-04-13 13:55:39 följande:
    Spännade, min mamma blötte bomullstussar i koksaltlösning och det brukar också fungera. Jag tror det är fukten som hjälper till mest.

Det kan mycket väl vara tankens kraft som är det avgörandet i sammanhanget

Jag tycker för övrigt redan nu att det ser liiite bättre ut. I morse hävdade maken glatt att jag såg ut som ett monster...   
Svar på tråden Behandla ögoninflammation i ena ögat med tepåse, men vilket te?