• Emerald88

Flera sittningar vid en tatuering?

Jag ska göra en stor ryggtatuering (den är 30 cm lång och 18 cm bred). Tatueraren jag var hos idag sa att den minst skulle ta 4 timmar att göra och att det möjligtvis blir två sittningar.

Ni som har gjort flera sittningar, hur lång tid tog tatueringen att göra första sittningen och dom andra sittningarna, ni får gärna berätta hur stor tatuering ni har också. =) Och hur lång tid måste man vänta mellan första och andra sittningen isåfall på ett ungefär? 

• Svar på tråden Flera sittningar vid en tatuering?
  • Miiiis

Hej!
    Jag tror att det är mycket upp till tatueraren hur lång tid det ska vara emellan. Jag och min sambo åker till Ungern eftersom killen som tatuerat oss bor där och därför tar vi alla sittningar under samma resa. De omgångar som sambon gjort större tatueringar, några i storlek med din så har han gjort det på två sittningar, två dagar i rad, 3+4 timmar. Det var över revbenen och därför delade de upp det så att de blev genomlidligt.

Klart man kan få lite problem med läkningen (frossa/feber) men det har inte blivit några ärrbildningar så det är nog bara beroende på hur väl man sköter det. Sambons stora har varit endast i svart/gråskala, kanske är annorlunda i färg. Jag gjorde en tretimmars sittning med min i färg på foten, det var inga problem.

Ryggen brukar inte vara så smärtsamt så 4h borde du ju klara på en sittning? Men som sagt. Det beror ju på hur länge tatueraren pallar oxå.

• Emerald88

Tack för ditt svar! Jaså? Jag är lite orolig att det ska kännas en hel del på ryggen. Jag har iofs redan en tatuering på ryggen, men ganska högt upp, mellan skuldrorna och det kändes knappt tyckte jag. För huden är väl mer "tunnare" och det är väl mer ben ju längre ner man kommer på ryggen? Tatueringen ska börja nere i svanken och sen vandra uppåt ryggen sen 3 dm.

• Flisan79

När jag delat upp i flera sittningar brukar jag göra konturer vid första och ifyllning vid andra. För att inte tatuera i öppna sår bör första sittningens tatuering ha läkt. Brukar ta ca 2-3 veckor.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • villis

När jag gjorde min tog den ungefär 9 timmar och delades upp i två omgångar så du kan nog utan problem göra hela på en sittning om det bara är 4 timmar :) det är ändå helt ok, men känns det bättre för dig att köra 2 omgångar så funkar de finfint det med :) då lär du få konturerna gjorda första omgången, sedan läka ihop och sedan fylla i resten :)

• Hellhound

Min som jag har på ryggen går från axel till axel och ner på lite mer än halva ryggen. Vi är uppe i 4 sittningar nu mellan 4,5-2,5 timmar. Dock är min väldigt detaljerad och en coverup så därför tar den lång tid.
    För mig var linjerna värst, ifyllningen är en piece Of kaka om man jämnför :)

• Hellhound

Suck ... Iphone....
    Jag har väntat ca 4 veckor mellan varje sittning just för att jag vill att det ska få läka innan man ger sig på den igen.
    Men det är ju helt upp till vad du och din tattuerare kommer överens om :) lycka till!

Svar på tråden Flera sittningar vid en tatuering?