• marcusa

Att bo i Luleå?

Hejsan!

Vi är en barnfamilj med två barn på 4 resp 2 år. Vi funderar på att flytta till Luleå-trakten. Kan någon berätta om hur det är att bo där? Vi är ursprungligen från Skåne och där bor vi nu vilket innebär att det är en lång resa för oss... Vi har fått för oss att det är bra för små barn att växa upp i Norrland....

Tacksam för tips ideér och kommentarer!

Allra bästa hälsningar

Marcus A med famlij. 

• Svar på tråden Att bo i Luleå?
  • strawberrypie

Luleå är en bra stad, lagom stor med mycket natur och stort idrotts och föreningsliv. Billigt boende och allt man behöver finns inom rimligt avstånd. Somrarna där är underbara och vintern är en riktig vinter med mkt snö och kyla. Jag är uppvuxen där och hoppas flytta tillbaka nån dag.

• Magdalena82

Hej Marcus m familj
    Jag kommer inte från just Luleå men är uppvuxen i en annan "likvärdig" stad längs Norrlandskusten men flyttade därifrån när det var dags för universitetsstudier. Min första spontana reaktion är "NEEEEJ". Men det beror ju helt på hur ni är som familj, vad ni har för intressen och tycker är viktigt i livet. Anledningen till att jag känner som jag gör är det högst begränsade utbudet av i princip allt om man jämför med Skåne där ni nu bor och att det ligger så avlägset. Vi uppskattar det rika utbud som finns i södra Sverige och vill ha nära till kontinenten. 
    Diskuterar gärna mer och svarar gärna på frågor om jag kan! 

• krompa

Jag älskar Luleå  =)

Tänk bara på att Luleå inte är så litet... Storleksmässigt är det väldigt likt Kristianstad, när det gäller fester och drag så är Luleå lika attraktivt som Malmö och Lund för "ungdomarna" i norr.

Svar på tråden Att bo i Luleå?