• velvet

Doppresent?!

Vår lilla tjej ska döpas i juni och det är redan några som har frågat vad hon önskar sig. Jag hade faktiskt inte en tanke på att hon ska få presenter när hon döps och har ingen aning om vad jag ska svara! Hon "behöver" ju ingenting och det känns otroligt oförskämt att ge förslag på presenter som kanske är för dyra.

Jag har själv aldrig varit på dop så jag har inte så stor koll på vad dopbarnet brukar få för typ av presenter, och det är alltså där ni kommer in! Glad Hjälp mig med förslag!

• Svar på tråden Doppresent?!
  • Lilla fjunet

Vi fick en jättefin flagga i nysilver och tygflagga med vikt, längd, tid,datum för födelse och dop graverat på foten.

kläder kan man väl inte ha för mkt av.

barnkammarböckerna är oxå jättefina.

• Ellenbmt

Vackra barnböcker.
    Smycken.
    Fond.
    Bestick.
    Skor.
    Speldosa.
    Flagga.
    Några exempel på traditionspredsenter.

• Nina 566

Ett förslag är att önska sig böcker, Tex gamla klassiker eller Barnkammarboken (finns i olika åldrar)

Jag har både gett bort böcker samt önskat mig det till mina barns dop.

Eller något smycke är gulligt till en tjej.      

• niagara

Alla dessa tenn-saker och ramar och sparbössor driver mig till vansinne. Vi har önskat personliga saker, handgjorda. Ex inramad dikt. En målning, en egensydd filt/kudde/kläder. Saker utan vidare materiellt värde men med stort emotionellt värde..

• Lilla fjunet
    niagara skrev 2012-04-14 09:13:27 följande:
    Alla dessa tenn-saker och ramar och sparbössor driver mig till vansinne. Vi har önskat personliga saker, handgjorda. Ex inramad dikt. En målning, en egensydd filt/kudde/kläder. Saker utan vidare materiellt värde men med stort emotionellt värde..
    Haha ja sa precis samma sak...INGA prydnads saker tack. Men flaggan vi fick är jag väldigt glad för. 
  • Giraff

Vi skrev i inbjudan att vi inte önskade några presenter, men att man gärna fick skänka pengar till Läkare utan gränser eller Rädda Barnen istället.

• ullabella 84

Vi ska på dop snart och vi beställde e en fleece filt där barnets namn, födelsevikt, längd, tid och datum är broderat! Tror att det kommer bli en riktig kanon present! för det är ju något (om man tar hand om den väl) som man kan ha hela livet =)

• SofieMarcus

Pengar är ju aldrig fel att önska sig, så kan man spara. Jag skulle då tipsa om att köpa guld eller köpa silver i form av en tacka eller ett mynt. De ökar ju hela tiden i värde och då blir det ju en form av sparande/investering också Mycket roligare än att bara få pengar överfört till kontot eller pengar i handen. Lite roligare för henne när hon blir äldre också kanske
    Finns ju exempelvis massor med fina silvermynt med söta motiv på och liknande  

Svar på tråden Doppresent?!