• scrapparlotta

Present till kille som fyller 8 år??

Vad ska man köpa till en kille som fyller 8 år? Och det ska inte vara nåt dyrt, runt 100 kr kanske. Det är till ett barnkalas som min tjej ska på....tycker det är så svårt att köpa till killar. Kan bero på att jag bara har tjejer. Så ge mig gärna lite tips, ska åka till gekås i em och behöver då ha lite tips till det.

• Svar på tråden Present till kille som fyller 8 år??
  • Spazy

Hur är pojken?
    En radiostyrd bil brukar alltid fungera... 
    Och så brukar de allra flesta tycka om att rita.. Kanske några pennor och målarbok?  

• scrapparlotta

Ja, det är lite det som är preblemet åxå....man känner pojken så lite. Han går bara i skolan och stannar aldrig kvar på fritis. Så man träffar han inte så mycket, det jag vet är att han bor på en bondgård och älskar det livet.....en liten "bonne" helt enkelt Fick veta av en granne till han att han gillar lego, men tjena....lego är ju megadyrt.

• MrsKnapa

Oj de är nog jätte olika, min fyller 8 år imorgon och de enda han har önskat sig är skjortor jeans o rosa kallingar :) men annars brukar tex radiostyrt funka, roliga böcker? Nåt slags pyssel som dem har på åhléns där man kan göra tex egna studsbollar, suddigummin etc etc de brukar va roligt :)

• Tangent

Min 8-åring gillar Pokemonkort, Beyblade (för dyrt kanske) och Lego. Det finns Lego för ca 100 kr.
    Många andra gillar även fotbollskort. Finns experimentkit från Ein-o science.

• MajaVira
    Spazy skrev 2012-04-14 09:51:36 följande:
    Hur är pojken?
    En radiostyrd bil brukar alltid fungera... 
    Och så brukar de allra flesta tycka om att rita.. Kanske några pennor och målarbok?  
    Radiostyrd bil för ca 100 kr kommer gå sönder rätt snart, bättre att köpa något annat...

Leklust har haft Beyblade för halva priset (annars är de rätt dyra)
    Pokemon (antingen kort eller små figurer)
    Bakugan

spelkulor
    Lego (tex Hero Factory eller Ninjago,, finns för 80-120 kr)
    bok
  • scrapparlotta

Nu har jag varit på gekås och jag köpte ett gäng fotbollskort och en bok som var till dom och sätta in dom i. Och det var med alla fotbollslag som kommer vara med i os i år. Har för mig att han gillar fotboll, hoppas det
    Tack för alla tips, kan vara bra till kommande kalas åxå  

Svar på tråden Present till kille som fyller 8 år??