• Anonym

Växer näsan genom hela livet?

Min dotter på fem veckor har "lyckats" att få en ganska rejäl och stor näsa. Den skulle nog passa mer på en två-treåring istället och inte alls den klassiska lilla näsan som ser ut som en knapp eller som en liten potatisnäsa. Det är rakt näsben och lite uppåt näsa.

Men slutar en näsa någonsin att växa eller fortsätter det att växa i perioder genom hela livet?

För om den aldrig slutar att växa så kommer hon att se ut som en av rumpnissarna i Ronja RövardotterSkrattande.

Självklart så är vi glada för våran lilla "rumpnisse"(ja hon har blivit kallad för det många ggr) och tycker att hon är världens sötaste men jag tror nog att hon själv inte skulle vilja ser ut som en trollpacka eller nån annan sagofigur när han blir äldre.

• Svar på tråden Växer näsan genom hela livet?
  • Anonym

Nej inte genom hela livet då skulle ju alla 90-åringar ha jättenäsor. ;) Däremot brukar den ju ändra form lite grann.

• Anonym

Japp,både näsa och öron växer hela livet.

• Anonym

Har hon utländsk påbrå? De kan ju ha lite kraftigare rygg på näsan liksom?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-14 12:09:06 följande:
    Japp,både näsa och öron växer hela livet.
    Det lät ju verkligen positivt.

För jag har hört nånstans att just de kroppsdelarna är en myt men jag är inte riktigt säker. För isåfall så skulle ju fötterna oxå aldrig sluta att växa t.ex.
  • Anonym

din dotter är 5 veckor så du kan ta de lugnt. Bebisar brukar ofta ha en "stooor" näsa men de är bara de att allt annat är litet så den ser onormalt stor ut. Vänta ett år så ska du se att resten av ansiktet växer ikapp.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-14 12:09:56 följande:
    Har hon utländsk påbrå? De kan ju ha lite kraftigare rygg på näsan liksom?
    nej både jag och sambon är helsvenska och våran släkt oxå och ingen av oss hade sådan här näsa när vi var små så det är ju lite märkligt att hon har fått det.

Så för hennes skull så hoppas jag att näsan står nu "still" ett tag och inte växer på en sisådär två-tre år kanskeTungan ute
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-14 12:31:39 följande:
    Nej du det är en MYT. illvet.se/fraga-oss/fortsatter-nasan-och-oron...

TS näsan på bebisar kan se väldigt stor ut eftersom allt annat är så litet sedan växer de i sin näsa. 
    Åh tack! vad skönt att veta att det slutar att växa nångång iafGlad. Sen är det väl som du säger att många bebisar har stora näsor när dem föds och att dem sen sedan växer i i sin näsa. Fast just nu så hoppas jag att hon kunde bli lite äldre så att det ser mer proponerligt(stavning?) ut i hennes ansikte. Har iaf aldrig sett någon annan som har just den storleken/formen på näsa iaf.
Svar på tråden Växer näsan genom hela livet?