Vad ska min man arbeta med om han slutar!?
Hej!
Min man har arbetat som byggnadsarbetare i tio år nu. Innan dess var han ett par år inom industri. Han har en gymnasial utbildning inom bygg men annars inget mer.
De senaste åren har han varit så less och deprimerad över sitt arbete och vill inte bygga mer. Det har varit jobbigt till och från nu tycker han. Och nu vill han byta jobb.
Jag är jätteorolig över hur ekonomin ska bli ifall han byter jobb, det är självklart viktigast att han trivs på arbetet, men vi måste få ihop ekonomin också.
Just nu studerar jag, har gjort i 2,5 år och har endast ett halvår kvar. När jag väl är färdig är jag inte så orolig, då kommer jag åtminstonde ha en lön på 24.000 istället för bara studiebidrag.
Men tills dess?
Min man har nu 28.500 i lön på ett ungefär. Och vissa månader har ändå varit svåra, särskilt under vintern. Därför är jag orolig över att han ska få jättedålig lön ifall han bara byter.
Han har ingen aning om vad han vill jobba med - vad som helst säger han. Bara han slipper bygga..
Har ni något förslag på arbete som lönen är ganska bra? Något liknande det han har, men som han ändå har chans att få?
Det är ju även en stor trygghet för honom att ha kvar samma arbete.
Han verkar vara lite gladare nu så både han och jag hoppas verkligen han orkar stå ut tills jag är färdig med utbildningen och får jobb själv. Utan min utbildning finns inget jobb för mig alls då vi bor i en ganska liten stad. Det enda jag jobbat med är inom vården, men nu är det också ganska dåligt med jobb där jag bor. Så jag har inte en tanke på att hoppa av min utbildning utan försöka ro detta i hamn så vi kan leva gott sen..
Tacksam för hjälp!