• Lady Bling

Vill tipsa om en matkalkyl på nätet där man kan räkna ut vad barnet behöver äta per dag

Här kan man göra en matkalkyl och räkna ut vad barnet äter och vad det behöver mer/mindre av grundat på sin ålder. Den räknar ut varifrån barnet får sin energi (kohydrater, protein osv) och ger kostråd grundat på vad resultatet blir.

www.nestlebarnmat.se/se/knowledge/foodCalc

• Svar på tråden Vill tipsa om en matkalkyl på nätet där man kan räkna ut vad barnet behöver äta per dag
  • moppet

Smart! Fast det utgår ju från att man ger just deras mat och inte ammar. Tänkte testa kalkylen för jag är lite fundersam på maten just nu men ammar fortfarande ett par gånger om dagen och då funkar det inte. Nåja.

• Lady Bling

moppet: Det finns alternativet bröstmjölk under rubriken mjölk fil och ost i kalkylen Kaqnske svår att veta hur mycket ditt barn dricker, men om du pumpat kanske du vet på ett ungefär.

• Lady Bling

moppet: Det finns alternativet bröstmjölk under rubriken mjölk fil och ost i kalkylen Kanske svårt att veta hur mycket ditt barn dricker, men om du pumpat kanske du vet på ett ungefär.

• Pallas

Fungerar enbart med Internet Explorer. Skitsida och skitföretag...

• Lady Bling

Pallas: Jag visste inte att den bara fungerade med internet explorer. Jag tänkte bara att det fanns människor som kunde få hjälp av matkalkylen, jag tyckte att det var en bra tanke i all fall.

• Pallas

Ja, det är säkert en jättebra sida, jag blev bara så sur för att jag var nyfiken och ville testa och så funkade det inte. Det är mycket passé att göra sidor som bar funkar för IE.

• Pallas

Fragglan: Ja, jag är inte sur på dig, jag tycker det är en mycket bra tanke. De med IE får utforska den då

Svar på tråden Vill tipsa om en matkalkyl på nätet där man kan räkna ut vad barnet behöver äta per dag