• Tianlu

Tryck mot rumpan, bf om 2 v.

Hejsan allihopa!

Väntar mitt 3:e barn, borde ju kunna skilja på "riktiga" värkar och inte, men det var 6 år sedan sist.

Haft förvärkar varje kväll och igår trode jag det var dax, då blev magen hård och det gjorde mer ont än vanligt, men inte. Idag känner jag mig konstig, har lite molande "värk" eller obehag och det trycker neråt mot rumpan då och då. 

Någon annan som haft så här och hur länge innan förlossningen? Behöver inte betyda något men är roligt att få "diskutera" med andra.       

Någon annan som har bf snart.

Kram     

• Svar på tråden Tryck mot rumpan, bf om 2 v.
  • Fru Kanin

Hej !

Här är en till som väntar sitt tredje. Det var 3 år sedan precis. Jag tyckte mig se del av slemproppen komma ut igår. Jag har ont i ryggen och lite molande värk i magen.

Jag har inte BF för den 7 maj enligt sista mens och 12 maj nlgit ultraljud.... 

mamma till Ärtis snart 6 och Adèle 21/2-09-2/3-09
  • Tre solstrålars mamma

Jag väntar också 3e barnet och det var 5år sedan sist var gravid. Minns inte heller att hade så mkt förvärkar nattetid eller sammandragningar som denna gången här mot slutet. Har bf om exakt 1månad (16e maj). Får också tryck/ont upp bak i rumpan men jag får för mig att det är när bebisen borrar ner sig... men vet inte. Trodde också förlossning var nära förestående för flera veckor sedan när förvärkarna plötsligt började nattetid...kändes precis som när förlossningen startade sist men bara det att då klingade inte värken av lika snabbt som gjorde nu....

Älskar mina små trollungar
  • Tianlu

Hej, 2 dagar efter jag skrev detta inlägg kikade våran lilla dotter ut Glad

Hur går det för er, har ni fått någon bebis ännu? Hur går det har ni mycket förvärkar ännu? 

Jag fick mera tryck dagen därpå och hade "förvärkar"  på kvällen /natten som vanligt.

När jag vaknade den 2:a dagen hade jag lite mensvärk. Men det försvann så jag blev ju såklart besviken. Men helt plötligt från ingenstans gick vattnen och värkarna satt igång, ville krysta nästan på en gång. 12.45 gick vattnet, 13.10 var vi på förlossningen och 13.16 föddes hon.      

• Tre solstrålars mamma

Åh Grattis till lilljäntan  Vilken lyxförlossning det lät som 
    Här fortsätter värkarna nattetid och även dagtid numer men absolut ingen bebis i sikte. Bf om exakt tre veckor. Jag hade gärna önskat att mina förvärkar också resulterade i att öppnar mig snabbare vid förlossningsstart men gissar att denna förlossning också kommer bli lika långrandig som min förra på 37h. Eller om den blir på 20h när väl startar så är jag nöjd

Älskar mina små trollungar
Svar på tråden Tryck mot rumpan, bf om 2 v.