• Millan77

Hur skulle ni reagera?

En "vän" på FB skrev härom dagen en status uppdatering som jag som mamma blev bestört över.

Hon ville att någon skulle lämna henne o hennes kompis ifred. Vilket jag tycker e helt ok att man skriver. Men dom skrev en massa fula ord bla oxå. 

Jag blev lite nyfiken o gick in o läste kommentarerna o där skriver dessa 2 flickor hur dom ska hoppa på o slå denna andra tjej o ville få  med fler in i detta.

Blev lessen av hur dom ville slåss o skrev bara att man  inte får slåss.

Dom blev så arg på mig över vad jag skrev o kallade mig en massa olika saker o hotade bla att hoppa på mig!....

Vidare i alla inlägg skriver mamman till en av flickorna att hon får göra som hon vill (flickan) o att hon ska strunta i vad andra säger o tycker.

Är det bara jag, eller finns det fler här ute i landet som tycker att man inte ska slåss o att man ska vara "med" sina barn o så. Jag vet nämnligen att dessa flickor inte har speciellt närvarande föräldrar.             

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera?
  • Millan77
    FreeForAll skrev 2012-04-14 15:35:49 följande:
    Hur gammal ar denna van?

Hon e 13. Hade henne som vän på FB bara för att hålla koll på vad dom skriver bara för att hon o hennes syster har en förmåga att skriva saker o sen skriva om dom dom menar på "chatten" till sina vänner. Detta har hållt på ett tag o fröknarna i skola har varnat oss föräldrar att hålla lite koll på barnen.

Det tråkiga e väl att mamman tyckte att det var helt ok att hennes dotter skrev att hon skulle slåss med andra o att hon bjudit in fler att slå denna andra.

Jag själv har en dotter runtomkring hennes ålder.    
  • Flickan och kråkan

Jobbar som lärare och när vi upptäcker sådant här mellan våra elever (de har en tendens att så att säga stjälpa över i skolans värld) så blir detta fall för mobbningsteam. Vi tar även kontakt med föräldrar och utreder vad som sagts, gjorts etc. Detta är självklart inte OK. Det är hot. Beroende på vad de skrivit så kan det ju även handla om ärekränkning.

Har föräldrarna de åsikter du säger så skulle jag tagit hjälp av skolan. Skriv ut sidor och lämna till skolledningen.

• Millan77
    Flickan och kråkan skrev 2012-04-14 16:32:48 följande:
    Jobbar som lärare och när vi upptäcker sådant här mellan våra elever (de har en tendens att så att säga stjälpa över i skolans värld) så blir detta fall för mobbningsteam. Vi tar även kontakt med föräldrar och utreder vad som sagts, gjorts etc. Detta är självklart inte OK. Det är hot. Beroende på vad de skrivit så kan det ju även handla om ärekränkning.

Har föräldrarna de åsikter du säger så skulle jag tagit hjälp av skolan. Skriv ut sidor och lämna till skolledningen.

ja, jag har hört lite med min dotter o hon hade pratat med en grannflicka här som trodde det var henne dom pratat om o skulle slå.
    Dom var bästa kompisar förut men något har hänt.

häromdagen när vi kom hem från min mamma var det "någon" som hade kladdat CP på våran våning med en pil mot våran dörr, o jag träffade på denna flicka som skrev på FB i min trappuppgång samma dag. 

Kommer att skicka ut dom ur min svale nästa gång jag ser dom. Dom bor inte här o det e vi som bor här som får betala när dom håller på. Det e inte första gången dom förstör. Vi bor i insatts o dom bor inte ens på gården o har föräldrar som aldrig e hemma. Mamman har inte vårdnaden o har inte ens sina flickor varannan helg. Pappan har en flickvän i annan stad o dom ska i dagarna få en liten bebis. Jag får väl bara hoppas att dom flyttar till bonusmamman under sommarlovet o stannar där.         
Svar på tråden Hur skulle ni reagera?