• Anonym (Kaffedraken)

    Sälja akvarium till butik

    Jag har ett akvarium som bara står som är nytt och massa saker till det. Jag har ingen användning av det.
    Jag försöker sälja det för runt 2000kr men ingen verkar vilja ha det. Det är belysning och allt.

    Så nu undrar jag om man kan gå till där dom säljer akvarium och fråga om dom vill köpa in det för en peng. Gör dom det eller måste man sälja det via nätet?

  • Svar på tråden Sälja akvarium till butik
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vissa akvariebutiker köper det säkert men troligen inte de stora. Bor du i Göteborg kan jag ge lite tips.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Lena skrev 2012-04-14 15:48:07 följande:
    Vissa akvariebutiker köper det säkert men troligen inte de stora. Bor du i Göteborg kan jag ge lite tips.
    Nej tyvärr så bor jag inte där. Så Tex Arkens Zoo lär inte vilja köpa det?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Issy skrev 2012-04-14 15:50:25 följande:
    Nej tyvärr så bor jag inte där. Så Tex Arkens Zoo lär inte vilja köpa det?
    Det är inte så troligt. Små hobbybutiker är mycket troligare. Har du provat att sälja akvariumet på www.plantswap.se ?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lena skrev 2012-04-14 15:52:16 följande:
    Det är inte så troligt. Små hobbybutiker är mycket troligare. Har du provat att sälja akvariumet på www.plantswap.se ?
    Nej det har jag inte. Jag har testat på facebooks köp och säjsidor bara..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Butiker brukar oftast inte köpa in begade akvarium. Men vissa gör det. Räkna dock med att dom inte ger särskillt mycket för det. Vad är det för akvarium du försöker sälja? Hur stort? Akvariemöbel?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Roger Hansson skrev 2012-04-14 16:38:40 följande:
    Butiker brukar oftast inte köpa in begade akvarium. Men vissa gör det. Räkna dock med att dom inte ger särskillt mycket för det. Vad är det för akvarium du försöker sälja? Hur stort? Akvariemöbel?
    Detta försöker jag sälja, alla prylar på kartongen, det är originalkartongen och såklart samma akvarium som det är på bilden. Den har lampa och nå slags pump med i akvarium.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu ser jag inte hur många liter det är på? (iPhone)
    Men spontant skulle jag nog tycka att 2000 för ett sådant begagnat är i högsta laget. Priserna har pressats ordentligt på begade akvarier. Pg.a att många bara vill bli av med det. Hur gammalt är det? Och hur många liter är det på?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Issy skrev 2012-04-14 16:48:10 följande:
    Detta försöker jag sälja, alla prylar på kartongen, det är originalkartongen och såklart samma akvarium som det är på bilden. Den har lampa och nå slags pump med i akvarium.

     


    Bara på 94l, då kan du vara glad om du får 1000kr, sakerna ovanpå får du inte mer än en 10a styck för.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ok. Ja är det bara 94l så får du inte så mycket. Jag kan tex köpa ett på 325l komplett med lyse och pump, inredning samt några fiskar. Inkl en akvariemöbel att ställa det på för 1500:-

  • Anonym (Kaffedraken)
    Issy skrev 2012-04-14 18:52:19 följande:
    Ahh, som sagt jag har bara öppnat kartongen för att se om det var helt.. :P
    Det gör att du kan slja det något dyrare än annars men akvarium sjunker lika snabbt som nya bilar i värde.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lena skrev 2012-04-14 19:40:27 följande:
    Det gör att du kan slja det något dyrare än annars men akvarium sjunker lika snabbt som nya bilar i värde.
    Jo, jag köpte det för 800kr genom min bror via hans förra jobb. Då kostade allt detta över 2000kr om inte mer..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror tyvärr inte du får det sålt för 2000:-. Jag köpte ett begagnat, men använt till sniglar, med sten växter och allt likadant som ditt för 200:- så du kke kan få en femhundring om du har tur:)

  • Anonym (Kaffedraken)

    2000+ för akvariumet utan en möbel?
    jisses så dyrt...
    köpte för gudarna ett 540l med lyse pump sand möbel lavastenar osv för 1500

Svar på tråden Sälja akvarium till butik