• Vanilj

Ni med vaggor eller babykorgar med hjul på...

Hur länge kan bebisen sova i den?? Är dem bra? Vi har bara haft spjälsäng men jag tyckte vaggan/babykorg med hjul på såg så praktiskt ut.

Jag frågar nu efter alla vaggor och babykorgar inte bara den jag länkat.

Jag titta lite på denna:

www.babystugan.com/index.php

• Svar på tråden Ni med vaggor eller babykorgar med hjul på...
  • Teskedsmamman

Vi hade vaggan i 2½ månad, vi hade nog haft kvar den om vi inte bytt rum med sonen så att båda sover i samma rum.. Ian är nu snart 3½ månad...

• Vanilj

teaspoon_ Så det var inte för att han inte fick plats i den?

• Naturvit

Vår tös är snart 6 mån. och hon får plats i vaggan. Det är ju för att det ska sprattlas och rullas runt vid den åldern som man gärna byter till spjälis.

• ompa

min tös sov i korg med hjul på i 4 månader men när hon började visa tecken på att kunna vända sig fick hon bara sova i den på dagarna om jag satt brevid och hade koll. hon växte ut den runt 6 månader. låg i samma korg själv som bäbis.

• Vanilj

Tack för alla svaren!
    så det kanske inte är värt att han en vagga el babykorg.

• versan

Helt klart värt att ha en baby korg till lillan man kan dra med den i lägenheten/huset och ha uppsikt över lillan.
    Jag har babykorg hemmagjord som min sambo sov i när han var liten Men jag har gjort om den som allt annat som jag får fingrarna på ;-D
    Men jag satte ej hjul under utan bara mjuka vita tassar som man har under stolar sen är det bara att dra med sig korgen dit man vill vara och lillan slipper vara ensam och nojjiga jag har uppsikt över henne oxå
    (Jag satte ej hjul pga av att det är så lätt att repa parkett golvet med dom)
    Men med tassar så går det som en dans ha dra med henne
    Sen monterade smbon vyssjan lulltassar på och sen dess så kan jag vagga henne i korgen.
    Dom kan jag verkligen rekomendera.

• versan

Nyfiken hur lillans lilla prinsesskorg ser ut kolla i mitt krypin.

• Vilmagbg

Vi har en Stokke säng. När han var liten hade vi "mini-kittet" och sen byggde vi på den och nu ska vi snart bygga ut den till en junior-säng.
    www.stokke.com

• Yuna

Jag har en korg med hjul från jag själv var liten. Tycker mycket om den och mina barn har delvis använt den till de kunnat vända sig. Jag vågade däremot inte använda den så mycket till mellantjejen eftersom storebror inte var så gammal då. Den är lätt att styra runt och välta för ett aktivt syskon. Kanske någon att tänka på.

Svar på tråden Ni med vaggor eller babykorgar med hjul på...