• OnePiece

När började ni med veckopeng?

Visste inte vart jag skulle lägga tråden, så det blev under "uppfostran".

Som rubriken lyder: Hur gammalt var ditt barn när det började få veckopeng? Skriv gärna hur mycket veckopengen var då.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började ni med veckopeng?
  • Younes

8 år, har inte börjat än

• KMJ

7 år 20 kr fick då välja själv om hon ville köpa lördags godis, köpa något annat eller spara. 

• Momat

Dottern är 10, vi har inte börjat än. Vi har testat med att hon skulle få 5€ varje vecka ifall hon städar sitt rum, men det gör hon aldrig, så hon har inte fått några pengar. Men å andra sidan så verkar hon inte bry sig, hon frågar aldrig efter egna pengar.

• bengke

20 kr, 7 år. Lördagsgodis köper vi. Hon får välja om hon vill spara eller köpa ngt, hon har lite pengar från födelsedagar och ett par ggr hon har pantat flaskor etc så hon har nog ca 200 kr i plånboken.

• smulan5

4 år, hon får 10 kronor som hon ska handla godis för och det är för att jag tycker att det är viktigt att lära sig hur det funkar med pengar, köper jag för hela pengen så kan jag inget spara men om jag handlar lite mindre godis får jag några pengar att lägga o plånboken också. Nu är hon 6 år och jag har tänkt att olika sysslor hemma ska generera lite mer veckopeng, typ städat rum varje dag = 1 kr/dag.

• Tangent

Min pojke är 8 år och han har ännu inte börjat få veckopeng. Men det är nog dags snart. Han äter inte godis, så han kan ju få de pengarna som skulle gått till lördagsgodis.

• Gladskit

Han var drygt 5 1/2 år när vi började, nu är han drygt 6 år.
    Får 10kr varje lördag.

Svar på tråden När började ni med veckopeng?