• Margarit

Svettas på natten efter förlossning

Fick mitt andra barn för två veckor sen.

Efter förlossningen har jag börjat svettas så galet mycket, framförallt på nätterna. Är det nåt hormonellt? Vaknar helt dränkt i svett.

Är det nåt hormonellt? Googlar jag får jag mest upp cancer, och detta dök upp som genom ett trollslag efter förlossnigen så jag tror det är kopplat till det.

• Svar på tråden Svettas på natten efter förlossning
  • seandra82

det gjorde jag med de första 2 veckorna efter jag fick min tjej som e 1 månad, det är hormonerna som spökar efter förlossningen det kommer försvinna efter ngn vecka 

• Mamma Anna 87

Jag jobbar med cancer och vet att man kan svettas av det :P dock finns det många många fler orsaker till svettning och tror inte du behöver vara det minsta rädd!! Som du säger, det kom efter förlossningen och hör med största sanorlikhet ihop med den, man har mycket vätska i kroppen efter en graviditet och den ska ju ut på ett eller annat sätt! Du har inte haft feber eller så??

• Margarit

Har ingen feber och mår bra i övrigt.

Minns att jag svettades efter äldsta barnet också, men inte om det var så mycket på natten.

Jag följs upp på hematologen av en annan anledning, så typ blodcancer borde de ha upptäckt iaf....

• Mamma Anna 87

Va bra då har dom ju koll på dig i alla fall... skulle svettningarna inte gå över har du ju dem att vända dig till... har du någon annan hematologisk sjukdom är det kanske det du får svettningar av i så fall... OM det inte skulle höra samman med förlossningen vilket är det troligaste just nu.. man får ju inte cancer över en natt, då har man ofta gått med besvären väldigt länge innan man söker hjälp..

• Margarit

Jag har en kronisk hematologisk sjukdom, en godartad som jag haft i herrans massa år, så den handlar det inte om. :)

Måste ju handla om hormoner tycker jag, men ska fråga läkaren om det inte går över.

• Mamma Anna 87

Låter som en bra ide! Det kommer säker gå över när alla hormoner har lagt sig och kroppen blivit av med all över födig vätska:) Lycka till och hoppas du får sova gott trotts besvären!!

• Lapplandspärlan

Har gjort det med alla mina barn, de är som de flesta skrivit, hormoner + all vätska man samlat på sig under grav som ska ut. Helt normalt

• Margarit

Skönt att höra att ni känner igen er. Lillen är två veckor nu och jag vaknar som en blöt fläck på nätterna. Fräscht värre. :/

• Sweno

Det är så enkelt som att du har massa överskottsvätska i kroppen som ska ut, det brukar bli bättre redan efter nån månad.

• Ängel82

Jag svettas också...4 veckor sedan förlossning idag...hur länge håller det på???

• Sweno
    Ängel82 skrev 2012-04-16 20:40:18 följande:
    Jag svettas också...4 veckor sedan förlossning idag...hur länge håller det på???

Det beror nog säkert på hur mycket vätska man har samlat på sig
Svar på tråden Svettas på natten efter förlossning