Nu dags igen..med lillebror...2 månaders sover oroligt på natten
Hej! Vissa som kanske känner igen mig ;) då jag hängde här jämt o ständigt med frågor om stora tjejens (nu snart 3 år) sömn. Nu var det dags igen fast med lillebror :)
Stora tjejen sov katastrofalt dåligt vad vi än gjorde (dock inga skrikmetoder o det vill vi inte göra nu heller) o det enda som hjälpte var tiden. Hon sover fortf inte jättebra men det var stor skillnad sen hon fllde två år o nu sover hon i alla fall igenom natten så lämnge hon får samsova, så det känns helt ok :) Innan var det ett helsicke.
Nu e jag livrädd för att det ska bli lika långdraget med lillebror (nu 2 mån) men jag hoppas att det inte blir det eftersom det känns som att han ändå e lite annat "material", han verkar överlag mkt lugnare, amningen funkar bra (känns som att det också kan hjälpa till till bra sömn). På dagarna sover han bra, i början hade han svårt att komma till ro inomhus o sov bara i vagn utomhus - rullande - men nu kan han sova ibnomhus under dagtid oclså men bara korta stunder, mellan 10 min till 45 min per gång. Sen vaknar han o blir trött snabbt igen eftersom han bara sovit så kort stund. E vi ute o går i vagn sover han betdligt längre o lugnare.
Första passet på natten brukar han sova bra, ca 21-00, sen äter han o sover halvbra fram till 03-04 o sen går det inte länhgre. Han krystar, gnäller, ålar o verkar inte komma ner i djupsömn. Jag hjar försökt att avvakta med att "ingripa" men då vaknar han bara helt istället o skriker. Känns som att det e magen som spökar men jag vet inte. På dagarna e det ju inte alls samma problematik!?
Jag sover nu 3 h per dygn (kan ju inte sova på dagtid heller eftersom han bara sover kortare stunder). behöver råd tips erfarenhet så att det inte blir likadant som med hans storasyster! orkar inte igen!. det vill säga OM vi nu kan påverka hans sömn åt det bättre. Det kunde vi inte m storasyrran men kanslke denna gång...
Tacvk på flrhand!